Od dziś do 7 listopada potrwają konsultacje rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących zasad adresowania dla właściwego kierowania połączeń.

Resort cyfryzacji rozesłał już projekt do izb i związków mogących być zainteresowanych sprawą.

MAiC musi wydać nowe rozporządzenie na mocy Prawa telekomunikacyjnego (art. 126 ust. 12 pkt 2). Zastąpi ono stare – ze stycznia 2008 r.

Jak informuje ministerstwo, celem projektowanej regulacji jest zapewnienie poprawnego funkcjonowania numeru alarmowego 112 i pozostałych numerów alarmowych (3-cyfrowe numery do służb niosących pomoc, rozpoczynające się od cyfry 9) oraz połączeń do numerów przeniesionych, jako obowiązków wynikających z unijnej dyrektywy o usłudze powszechnej.

Rozporządzenie ma istotne znaczenie dla prawidłowego kierowania połączeń alarmowych do systemu powiadamiania ratunkowego. W zakresie połączeń do numerów przeniesionych (przypadki zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych przy niezmienionym numerze telefonicznym) regulacja ułatwia sprawną realizację takich połączeń.