Przegląd prasy – czwartek 16 października

Publikacja: 16.10.2014 07:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Microsoft startuje z nowym menu

Windows na co trzecim urządzeniu mobilnym – dyrektor generalny Microsoftu w Polsce nie kryje, że jego firma stawia na smartfony i tablety….

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=494716 (dostęp płatny)

Kiełbasa polska, ale nie komputer

Patriotyzm konsumencki napotyka mentalne bariery Sukcesy na rodzimym rynku branży spożywczej i kosmetycznej czy rosnący popyt na…

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=494723 (dostęp płatny)

Mała firma musi być obecna w internecie

CYKL: NOWOCZESNE MSP Nie da się już prowadzić poważnego biznesu bez sprawnie działającej strony internetowej, poczty firmowej…

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=494628 (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu [/srodtytul]

Tell zbuduje nowe sieci

Spółka, prowadząca salony sprzedaży komórek, kupuje firmy outsourcingowe i chce budować nowe sieci handlowe. Uzależnionym trudno się rozwijać — także w biznesie. Giełdowy Tell, który niemal wszystkie przychody czerpie od trzech operatorów telekomunikacyjnych (Orange, T-Mobile, Plus), prowadząc pod ich szyldami 335 salonów sprzedaży w całym kraju, teraz chce się uniezależnić.  — Jesteśmy liderem tego rynku, prowadząc niemal co piąty salon operatorów zarządzany przez firmy zewnętrzne. Można jeszcze przejmować mniejsze firmy, ale w tym modelu działalności już mocno nie urośniemy. Dlatego będziemy inwestować w rozwój w innych segmentach branży outsourcingu sprzedaży rosnącej w tempie 15 proc. rocznie. To może przełożyć się na niższą stopę dywidendy — mówi Rafał Stempniewicz, prezes Tella.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898485,43202,tell-zbuduje-nowe-sieci (dostęp płatny)

Action rozpycha się na podium

Marki dystrybutora sprzętu IT królują na rynku alternatywnych wkładów do drukarek.

Action został liderem rynku alternatywnych tuszy i wkładów do drukarek. Z raportu firmy badawczej IDC Polska wynika, że w pierwszej połowie tego roku dwie należące do niego marki — ActiveJet i Actis — zajęły w tym segmencie pierwsze i drugie miejsce.  — Mimo spadającej sprzedaży materiałów do drukarek udało się zwiększyć nasz udział w tym rynku do 31 proc. — mówi Rafał Ornowski, pełnomocnik zarządu Actiona ds. marki ActiveJet. Ponieważ tzw. klony stanowią około 51 proc. całego rynku (resztę wkładów i tuszy dostarczają producenci drukarek), to oznacza, że na koniec czerwca obie marki Actiona miały ponad 60 proc. segmentu alternatywnych materiałów.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898518,7767,action-rozpycha-sie-na-podium (dostęp płatny)

Szybko rośnie wartość handlu mobilnego

Klienci chcą kupować mobilnie. Jednak niektóre firmy dają sobie aż dwa lata, by dopasować się do ich potrzeb. Co trzeci e-sklep dostosował swoją ofertę do wymagań użytkowników mobilnych, ale tylko 5,3 proc. polskich firm ma mobilną wersję strony internetowej. A wartość rynku handlu mobilnego w Polsce rośnie. Tylko w tym roku zwiększy się o 113 proc., osiągając 1 mld zł, a w 2015 r. ma wynieść 2,5 mld zł. Takie dane przynosi najnowszy raport „Handel mobilny w praktyce 2014″ mGenerator.  — Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych w handlu internetowym spowodował, że sklepy, które jako pierwsze zainwestowały w rozwiązania mobilne, dzisiaj mogą już liczyć zyski. W tej sytuacji przedsiębiorcy dotychczas z dystansem spoglądający w stronę mobile, zaczęli doceniać jego znaczenie i szukać narzędzi umożliwiających pozyskanie ruchu za jego pośrednictwem — komentuje Dariusz Grabowski z Ceneo.pl.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898513,2139,szybko-rosnie-wartosc-handlu-mobilnego (dostęp płatny)

EKG przez komórkę

Pobierz aplikację, podepnij elektrody i sprawdź rytm serca — oprogramowaniem i urządzeniami FunApp już interesują się Chiny i USA. FunApp, część giełdowej Grupy Colomedica, wypuści do końca roku na rynek produkt z dziedziny telemedycyny. Aplikacja mobilna i przenośne aparaty do EKG od FunApp wystąpią w 3 wersjach: dla pacjentów — do samodzielnego monitoringu, dla lekarzy pierwszego kontaktu — do zaawansowanego sprawdzania rytmu serca w zwykłym gabinecie oraz dla specjalistycznych placówek.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898490,95152,ekg-przez-komorke (dostęp płatny)

Rosyjscy hakerzy w natarciu

Rosyjscy cyberprzestępcy szpiegowali komputery używane przez NATO, Unię Europejską, Ukrainę i przedsiębiorstwa z sektorów energii i telekomunikacji. Wykorzystując błąd w systemie Microsoft Windows rosyjscy cyberprzestępcy, przy pomocy specjalistycznego oprogramowania, szpiegowali komputery używane przez NATO, Unię Europejską, Ukrainę i przedsiębiorstwa z sektorów energii i telekomunikacji — wynika z raportu firmy iSight Partners, specjalizującej się w bezpieczeństwie cybernetycznym. Firma nie wie, jakie dane zostały wykradzione przez hakerów, ale podejrzewa, że poszukiwane były przede wszystkim informacje na temat kryzysu na Ukrainie, ale także związane z dyplomacją, kwestiami energetycznymi i telekomunikacyjnymi.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3898488,5491,rosyjcy-hakerzy-w-natarciu (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita [/srodtytul]

Chcą gonić konkurencję w mobilnym Internecie

T-Mobile, działający w Polsce komórkowy operator, ustala z właścicielem szczegóły rozbudowy sieci masztów w kilku tysiącach lokalizacji.  Śladem Orange Polska także jego partner infrastrukturalny T-Mobile Polska podsumował modernizację sieci komórkowej, którą prowadził przez ostatnie lata, poprawiając zasięg usług głosowych i mobilnego internetu.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257474-Chca-gonic-konkurencje-w-mobilnym-internecie.html (dostęp płatny)

Chmura ma wiele zastosowań dla firm

Uczestnicy środowej konferencji Oracle SaaS Day dyskutowali o zastosowaniach cloud computingu w biznesie.  Chmura obliczeniowa (cloud computing) to doskonałe narzędzie wspierające procesy biznesowe w przedsiębiorstwie. – To, że nasze spotkanie przyciągnęło tak liczną rzeszę przedsiębiorców, jest najlepszym dowodem na to, że chmura przestała być już nowinką w biznesie, a uczestnicy rynku doskonale…

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257507-Chmura-ma-wiele-zastosowan-dla-firm.html (dostęp płatny)

Koniec tabletowego tsunami

Pogłoski o śmierci pecetów są przedwczesne – mówi szef Acer Poland Juliusz Niemotko.

Rz: Ostatnie pół roku przyniosło koncernowi zyski. Wcześniejsze kwartały kończyły się stratami. Czy Acer wyszedł już z dołka? Juliusz Niemotko: Przez parę ostatnich lat firma przechodziła dość głęboką restrukturyzację. Poprawa wyników to pierwszy efekt zakończonych porządków w grupie. Do 2011 roku Acer był silnie skoncentrowany na zdobywaniu udziałów rynkowych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257471-Koniec-tabletowego-tsunami.html (dostęp płatny)

Telewizja nadal w łaskach widzów. Sponsoring też

Ponad połowa oglądających w naszym regionie świata siedzi przed odbiornikiem trzy godziny dziennie. Jeden na sześciu widzów – nawet ponad pięć godzin.  Już tylko z tego zestawienia dokonanego przez Discovery wynika, że telewizja wciąż trzyma się w naszym regionie (CEEMEA, czyli Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka) mocno. – Najbardziej zaskoczyło mnie w tym badaniu to, że widzowie coraz częściej korzystający z wielu ekranów, najchętniej wciąż zasiadają do oglądania telewizji przed telewizorem. Oczywiście korzystają także z innych urządzeń, ale bardzo często głównie po to, by szukać tam materiałów uzupełniających to, co oglądają w telewizji – mówi Dorota…

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257475-Telewizja-nadal-w-laskach-widzow-Sponsoring-tez.html (dostęp płatny)

Wpływy z płatnej telewizji i VoD przestają rosnąć

Dochody operatorów z abonamentów i opłat za wideo na żądanie w Europie wzrosną w ciągu najbliższych pięciu lat tylko o 1 proc.  Na konsolidującym się i obrastającym w dodatkowe pakiety i usługi rynku Digital TV Research podliczyło przychody operatorów płatnej telewizji i firm telekomunikacyjnych, jakie pochodzą z subskrybowania kanałów telewizyjnych i wideo na żądanie.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257472-Wplywy-z-platnej-telewizji-i-VoD-przestaja-rosnac.html (dostęp płatny)

Filmujemy swoje wyczyny i wrzucamy do sieci

Moda na nagrywanie własnych osiągnięć sportowych dotarła ?do Polski. Zaczął się boom ?na specjalistyczne kamerki. – Kamery sportowe to stosunkowo nowy produkt. Na Allegro kategoria ta została wprowadzona dopiero w marcu tego roku. Cieszy się coraz większą popularnością – tłumaczy Anna Tokarek, menedżer portalu aukcyjnego Allegro.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1257406-Filmujemy-swoje-wyczyny-i-wrzucamy-do-sieci.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

Microsoft startuje z nowym menu

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu