Kampania odświeżająca markę Orange także w Polsce

Publikacja: 17.04.2015 09:23

– 7 mln zł wyda na kampanię wizerunkową związaną z globalnym projektem odświeżenia marki Orange i towarzyszącą jej promocję nowych pakietów usług Orange Polska – poinformował dziennikarzy w czwartek Bruno Duthoit, prezes spółki. Zastrzegł, że nie oznacza to wzrostu tegorocznych wydatków marketingowych grupy.

Logo grupy nie zmienia się. W kreacjach marketingowych specjaliści dostrzegą zmianę czcionki i nowe barwy, uzupełniające dotychczasową paletę pomarańczowego, czerni i szarości. Zgodnie z obowiązującym trendem (widocznym także w wiosennych kampaniach T-Mobile), w księdze marki Orange główną wartością jest konsument i jego potrzeby. Bruno Duthoit mówił o „nowej obietnicy”, jaką telekom składa rynkowi.

Nowa kampania wizerunkowa globalnej marki, która pojawiła się 20 lat temu w Wielkiej Brytanii , a dziś obecna jest w 32 krajach, zaczęła się kilka tygodni temu we Francji. Ruszyła w drugiej połowie marca, dzień po ogłoszeniu nowej strategii grupy na lata 2015-2018. Trwa w Hiszpanii, a od kilku dni także w Polsce. Stopniowo obejmuje kolejne kraje. Podobnie jak gdzie indziej, także w naszym kraju pójdzie za nią zmiana stylizacji części salonów Orange.

Jak mówił Duthoit, telekom chce przyspieszyć cyfryzację grupy: modernizuje internetowe narzędzia obsługi klienta, wprowadza je w salonach, a liczbę tych ostatnich stopniowo ogranicza. W br. spadnie ona z 850 dziś do około 800.

Z okazji kampanii, polski telekom przygotował kilka produktów, w tym nowe pakiety usług dla klientów indywidualnych i firm. Ocenia je jako „dość atrakcyjne” na tle rynku, ale nie oznacza to, że walczy ceną. Jak mówił członek zarządu Orange Polska, Mariusz Gaca, grupa raczej poszerza paletę usług i w ten sposób walczy o lojalność klientów.

W czwartek do oferty Orange wprowadzono narzędzie monitorowania ataków hackerskich – CyberTarcza, którą objęci zostaną abonenci stacjonarnego dostępu do Internetu Neostrada. W przeciwieństwie do pakietów oprogramowania antywirusowego, usługa nie jest płatna, ale to nie oznacza, że tak będzie zawsze.

Globalna strategia Orange ogłoszona 17 marca pod hasłem „Essentials2020″ zakłada m.in. wzrost inwestycji infrastrukturalnych w sieć światłowodową, głównie we Francji, ale także w Polsce. Chce na nie przeznaczyć w tym czasie 15 mld euro.

Strategia bazuje na pięciu elementach: poprawie parametrów sieci (zarówno zasięgu szerokopasmowego dostępu, jak i średniej prędkości internetu, która ma się potroić), zmianie sposobu obsługi klientów wynikającej m.in. z rozwoju narzędzi cyfrowych, edukacji pracowników pod tym kątem oraz wsparciu cyfryzacji przedsiębiorstw. Ostatni punkt strategii mówi o rozwoju grupy w dwóch dziedzinach: tzw. „Internetu Rzeczy” oraz mobilnych usług finansowych. Do 2018 r. mają one jej przynieść 1 mld euro przychodów.

Finansowe cele grupy kierowanej przez Stephane’a Richarda mówią, że w 2018 r. jej łączne przychody mają być wyższe niż wypracowane w 2014 roku. W ubiegłym roku zanotowała 39,4 mld euro przychodów, o 2,5 proc. mniej niż w roku 2013. Powrotu na ścieżkę wzrostu spodziewa się najwcześniej w 2018 roku. Dobra wiadomość dla właścicieli akcji Orange jest taka, że dywidenda (0,6 euro) ma się w tym okresie utrzymać lub wzrosnąć, o ile telekomunikacyjnemu gigantowi uda się przekroczyć prognozę zysków.

– 7 mln zł wyda na kampanię wizerunkową związaną z globalnym projektem odświeżenia marki Orange i towarzyszącą jej promocję nowych pakietów usług Orange Polska – poinformował dziennikarzy w czwartek Bruno Duthoit, prezes spółki. Zastrzegł, że nie oznacza to wzrostu tegorocznych wydatków marketingowych grupy.

Logo grupy nie zmienia się. W kreacjach marketingowych specjaliści dostrzegą zmianę czcionki i nowe barwy, uzupełniające dotychczasową paletę pomarańczowego, czerni i szarości. Zgodnie z obowiązującym trendem (widocznym także w wiosennych kampaniach T-Mobile), w księdze marki Orange główną wartością jest konsument i jego potrzeby. Bruno Duthoit mówił o „nowej obietnicy”, jaką telekom składa rynkowi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu