Milion internautów bez telewizora

Pięć procent polskich użytkowników sieci nie ogląda tradycyjnej telewizji. Albo w ogóle nie mają telewizorów, albo używają ich do zupełnie innych celów (np. do grania w gry wideo – wynika z najnowszych badań domu mediowego MEC. Gros z nich odwiedza jednak największe internetowe serwisy VoD, w tym te należące do największych nadawców. Z tradycyjnymi telewidzami łączy ich też to, że oglądają ulubione filmy i seriale w sieci w tzw. prime-time.

Publikacja: 21.04.2015 07:20

Milion internautów bez telewizora

Foto: Bloomberg

Tak wynika z MEC VideoTrack, badania agencji mediowej MEC. Według ostatniego badania NetTrack w listopadzie ubiegłego roku w Polsce było 19,2 mln internautów. To oznacza, że bez telewizji obywa się niecały milion (960 tys.) osób.

Fakt nie posiadania telewizora nie oznacza jednak, że rezygnujące z niego osoby nie oglądają typowych materiałów telewizyjnych. – Prawie 60 proc. „beztelewidzów” przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w internecie filmy, seriale i inne programy telewizyjne, a blisko połowa twierdzi, że poświęca na to więcej niż dwie godziny dziennie. Częstych użytkowników internetowego wideo jest wśród „beztelewidzów” więcej niż wśród przeciętnych internautów – zarówno jeśli chodzi o częstotliwość korzystania, jak i czas poświęcany na oglądanie wideo na żądanie – podaje MEC.

Nieoglądający tradycyjnej telewizji internauci nadrabiają to w sieci. – Serwisy Polsatu, Telewizji Polskiej, TVN oraz serwis VOD.pl z bogatą ofertą m.in. polskich seriali telewizyjnych odwiedza 60 proc. internautów bez telewizorów – podaje MEC. Zdaniem jego analityków wynika z tego, że tradycyjni telewizyjni nadawcy są dziś w stanie docierać ze swoimi programami nawet do tych, którzy nie mają w domu telewizora.

Najpopularniejszym serwisem, z którego korzystają osoby bez telewizora jest Ipla (korzysta z niej 26 proc. z nich), kolejne są serwis Vod.pl (24 proc.) oraz serwis VoD TVP (22 proc. wskazań). Z badania wynika jednak, że to nie polskie filmy i seriale są tym, co najchętniej oglądają w sieci internauci. Największa ich grupa – 44 proc. – deklaruje, że w Internecie ogląda filmy zagraniczne, a niewiele mniejszy odsetek (43 proc.) szuka tak zagranicznych seriali. Polskie filmy odtwarza on-line 38 proc. internautów, a polskie seriale: 34 proc.

Nie mając telewizora, oglądają wideo głównie na laptopach (deklaruje to 65 proc.) lub na komputerze stacjonarnym.

Tym, co łączy ich z tradycyjnymi telewidzami jest pora oglądania. – W porównaniu z internautami, którzy mają telewizory, analizowana grupa częściej ogląda programy w sieci w tradycyjnym najpopularniejszym czasie oglądania. Ponad trzy czwarte osób bez telewizorów najczęściej ogląda wideo on-line między 18:00 a 23:00 lub później – podano. Badanie MEC przeprowadzono na przełomie lutego i marca tego roku na ponad 2 tys. polskich internautów.

Tak wynika z MEC VideoTrack, badania agencji mediowej MEC. Według ostatniego badania NetTrack w listopadzie ubiegłego roku w Polsce było 19,2 mln internautów. To oznacza, że bez telewizji obywa się niecały milion (960 tys.) osób.

Fakt nie posiadania telewizora nie oznacza jednak, że rezygnujące z niego osoby nie oglądają typowych materiałów telewizyjnych. – Prawie 60 proc. „beztelewidzów” przynajmniej kilka razy w tygodniu ogląda w internecie filmy, seriale i inne programy telewizyjne, a blisko połowa twierdzi, że poświęca na to więcej niż dwie godziny dziennie. Częstych użytkowników internetowego wideo jest wśród „beztelewidzów” więcej niż wśród przeciętnych internautów – zarówno jeśli chodzi o częstotliwość korzystania, jak i czas poświęcany na oglądanie wideo na żądanie – podaje MEC.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu