Firma ZTE, chiński producent sprzętu telekomunikacyjnego chce zwiększyć swe przychody z rynku amerykańskiego i szykuje ofensywę w segmencie smartfonów, które chce sprzedawać w konkurencyjnych cenach.

Jak mówi w rozmowie dla China Daily, Cheng Lixin, szef ZTE na region Ameryki Północnej, jest to element strategii ZTE określonej skrótem A-C-W (America – China – Worldwide). Chińczycy stawiają sobie za cel zwiększenie znajomości ich marki w USA w ciągu kilku najbliższych lat. Na początek ZTE chce sprzedawać swe smartfony z partnerstwie z amerykańskimi operatorami, który będą je firmować swoją marką. Jednak wejście na amerykański rynek dla chińskiej firmy nie będzie łatwe. Telekomunikacja jest ciągle tam uważana za branżę strategiczną. W zeszłym roku amerykańscy ustawodawcy zwrócili się do Federal Communications Commission ( FCC – amerykański regulator rynku), by zbadała czy kupowanie przez takie firmy jak Sprint Nextel sprzętu u chińskich dostawców Huawei i ZTE nie niesie za sobą niebezpieczeństw dla Ameryki.

W zeszłym roku sprzedaż ZTE na rynkach poza Chinami wzrosła o 27 proc. do 5,7 mld dol. i stanowiła on 57 proc. przychodów operacyjnych firmy. Chińczycy uważają, że na razie jednak ich przychody z rynku amerykańskiego pozostają na stosunkowo niskim poziomie. Liczą, że zwiększą się one znacząco, dzięki wspólnym przedsięwzięciom z takimi operatorami jak T-Mobile, At&T oraz Sprint.