W Polsce mobilne przeglądarki wygrywają z aplikacjami

Publikacja: 29.11.2011 16:31

W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18 proc. Polaków, co oznacza wzrost z 14 proc. w porównaniu do wyników z roku ubiegłego – to wyniki najnowszych badań PTK Centertel, operatora sieci Orange.

Badania, zrealizowane przez firmę badawczą TNS, noszą nazwę Orange Exposure 2011, a ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Na podstawie ich wyników firmy i reklamodawcy mogą lepiej planować kampanie marketingowe w mediach mobilnych.

Jak podał Orange, wyniki tegorocznych badań dowodzą, że użytkownicy urządzeń mobilnych w coraz większym stopniu wykorzystują dostęp do informacji, treści i mobilnego internetu. Wykorzystanie mediów mobilnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii znacząco wzrosło.

Badania wykazały m.in. że mobilne przeglądarki już drugi rok z kolei wyprzedzają dedykowane mobilne aplikacje, jako główne narzędzie dostępu do internetu. Na przykład w Polsce 50 proc. użytkowników mediów mobilnych używa w tym celu przeglądarek, a 47 proc. – aplikacji. Równolegle rośnie wskaźnik użytkowników aplikacji: w 2010 r. wynosił on 39 proc., w porównaniu z 45 proc. dla przeglądarek.

Co ciekawe, okazało się też, że używanie mediów mobilnych ma pozytywny wpływ na korzystanie z innych formatów mediów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, 20 proc. badanych uważa, że częściej korzysta z internetu na komputerach PC, a 15 proc. że czyta więcej gazet. 19 proc. użytkowników we Francji twierdzi natomiast, iż dzięki dostępowi do treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych ogląda częściej telewizję.

Badania pokazały również, z jakich treści korzystają klienci oraz gdzie i kiedy uzyskują do nich dostęp. 80 proc. użytkowników w Wielkiej Brytanii używa mediów mobilnych, gdy znajduje się poza domem. W Polsce odsetek ten wynosi 65 proc. Jest on jeszcze wyższy w przypadku użytkowników, który deklarują, że dostęp do treści mobilnych uzyskują w domu: tak twierdzi 75 proc. badanych. Spośród krajów objętych badaniem, Polska jest na końcu jeśli chodzi o odsetek osób korzystających z systemów GPS (47 proc.)

W Polsce z mediów mobilnych korzysta obecnie 18 proc. Polaków, co oznacza wzrost z 14 proc. w porównaniu do wyników z roku ubiegłego – to wyniki najnowszych badań PTK Centertel, operatora sieci Orange.

Badania, zrealizowane przez firmę badawczą TNS, noszą nazwę Orange Exposure 2011, a ich przedmiotem jest określenie sposobów korzystania z mediów mobilnych przez użytkowników w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Polsce. Na podstawie ich wyników firmy i reklamodawcy mogą lepiej planować kampanie marketingowe w mediach mobilnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu