PTC kupi zewnętrzny telemarketing

Publikacja: 02.12.2011 11:09

Kontrolowana przez Krzysztofa Stepokurę grupa Eurotel, do której należy największy diler usług Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile) z myślą o współpracy z mobilnym telekomem buduje w Bydgoszczy firmę telemarketingową. Na razie z finansowego punktu widzenia inwestycja jest niewielka. Eurotel podał, że objął za 41 tys. zł 33 proc. udziałów w spółce Media System, którą kieruje Rafał Rasmus. Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotela przyznał też, że PTC wspiera ten projekt.

To element zmian, jakie w strukturze sprzedażowej telekomu, które zapowiedział wcześniej Miroslav Rakowski. – Podobną współpracę jak z Eurotelem prowadzimy z kilkoma partnerami – mówi Andrzej Pomarański, z biura prasowego PTC.  – To uzupełnienie działań sprzedażowych, jakie sami prowadzimy – dodaje.

Operator sieci T-Mobile posiada własne, rozbudowane call-center, zatrudniające około 2-2,5 tys. osób odpowiedzialnych za telefoniczną obsługę klientów i sprzedaż usług. Z tego powodu zatrudnienie w PTC jest dużo wyższe niż w Polkomtelu, czy PTK Centertel. Czy teraz PTC postawi na outsourcing i obetnie etaty? Spółka zapewnia, że projekt Eurotela nie wiąże się z redukcją zatrudnienia. Na pytanie, czy to oznacza, że zwolnień nie będzie mówi precyzyjnej odpowiedzi wczoraj nie otrzymaliśmy.

Tymczasem według zarządu Eurotela, Media System będzie się dynamicznie rozwijać. Obecnie zatrudnia 20 konsultantów, a w przyszłym roku ich liczba ma wzrosnąć do 105. W 2013 r. – do 200. Skokowo rosnąć mają także przychody bydgoskiej spółki: z 5 mln zł w przyszłym roku do 15 mln zł w roku 2013. W tym samym roku konsultanci zatrudnieni przez call-center mają – przewiduje plan Eurotela – zawierać kwartalnie 9 tys. umów i aneksów na rzecz T-Mobile. Obecnie sklepy prowadzone przez Eurotel na rzecz komórkowej sieci przynoszą 20 tys. umów i aneksów.  – Dzięki telesprzedaży liczba ta urośnie  – poinformował Basiński.

Eurotel deklaruje przy tym, że w przyszłym roku zainwestuje w projekt 0,5 mln zł. Ile docelowo pochłonie to call-center – nie podaje. Nie precyzuje też, kiedy zwiększy zaangażowanie w Media System, którą to możliwość zastrzegł sobie w umowie.  – To będzie zależało od potrzeb spółki i tempa, w jakim będzie się rozwijać – mówił Basiński.

T-Mobile nie będzie jedynym beneficjentem działalności Media System. – Eurotel ma relacje także z innymi operatorami, ale nie tylko – mówił Basiński. Rasmus wskazywał, że może chodzić o sprzedaż usług finansowych lub ubezpieczeniowych.

– Jest coraz większa konkurencja, zwiększanie skali naszego biznesu jest coraz trudniejsze, klienci coraz częściej decydują się na szybki zakup produktów przez Internet – mówił m.in. Basiński. – Gdyby nasze przychody miały w przyszłym roku spaść, telesprzedaż uzupełni ten ubytek – dodał.

Giełdowa grupa także optymalizuje sieć sklepów Eurotela . – Na koniec 2010 r. Eurotel miał 240 salonów. Obecnie mamy ich 200, być może na koniec 2012 r. będzie niższa. Zamknięcie jeszcze 5 proc. salonów to element, który chcielibyśmy zrobić – mówił Basiński.

Do grupy należy też ponad 80 salonów sprzedaży spółki Via Mind, partnera P4.  –  Wzrostu przychodów spodziewamy się w naszej drugiej spółce. Sprawdzamy, czy jest możliwość zwiększenia dynamiki na tym rynku poprzez akwizycje. Jeśli będą możliwe, trend dotyczący przychodów grupy będzie zachowany – zapowiedział Basiński.

Kontrolowana przez Krzysztofa Stepokurę grupa Eurotel, do której należy największy diler usług Polskiej Telefonii Cyfrowej (T-Mobile) z myślą o współpracy z mobilnym telekomem buduje w Bydgoszczy firmę telemarketingową. Na razie z finansowego punktu widzenia inwestycja jest niewielka. Eurotel podał, że objął za 41 tys. zł 33 proc. udziałów w spółce Media System, którą kieruje Rafał Rasmus. Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotela przyznał też, że PTC wspiera ten projekt.

To element zmian, jakie w strukturze sprzedażowej telekomu, które zapowiedział wcześniej Miroslav Rakowski. – Podobną współpracę jak z Eurotelem prowadzimy z kilkoma partnerami – mówi Andrzej Pomarański, z biura prasowego PTC.  – To uzupełnienie działań sprzedażowych, jakie sami prowadzimy – dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu