HTC, tajwański producent smartfonów, nie może zaliczyć ostatniego miesiąca do udanych. Przychody ze sprzedaży firmy w listopadzie br. spadały o 30 proc. w porównaniu z październikiem. Zdaniem analityków świadczy to o tym, że producent słabo sobie radzi w konkurencji z Apple i Samsungiem.

– Wyniki HTC pokazują dobitnie, jak wrażliwy jest rynek smartfonów – mówi Reutersowi John Strand, założyciel duńskiej firmy doradczej Strand Cosnsult. Według niego ton na rynku nadaje ciągle Apple, które kiedy weszło na rynek ze swoim iPhone’em w 2007 roku, spowodowało kłopoty Nokii i RIM, ówczesnych liderów rynku.

– Gdy nowy model iPhone’a pojawia się na rynku, klienci chcą go koniecznie mieć. W przypadku nowowprowadzanych modeli HTC, prawie nikt nie odczuwa takiej potrzeby. Klienci niespecjalnie dostrzegają, co nowego i wyjątkowego mogliby otrzymać kupując najnowsze urządzenie HTC. Firma powinna przemyśleć swą strategie w tym zakresie – uważa Strand.