Polscy przedsiębiorcy nie zwracają specjalnej uwagi, jaki ich strona WWW firmy wygląda na urządzeniach mobilnych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy 1&1 Internet. Spośród ponad 500 przedstawicieli przebadanych firm, prawie połowa nigdy nie sprawdzała jak prezentuje się ich serwis wyświetlony na ekranie smartfona. Ci natomiast, którzy to zrobili nie są najczęściej zadowoleni z jego wyglądu i funkcjonalności.

Jak wynika z przeprowadzonych badań właściciele przedsiębiorstw nie są świadomi zalet posiadania stron internetowych zoptymalizowanych pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych. Jedynie 47 proc. respondentów zainteresowało się wyglądem i funkcjonalnością firmowego serwisu wyświetlonego na ekranie smartfona.

Jedynie 10 proc. polskich przedsiębiorców jest w pełni usatysfakcjonowanych z wyglądu i funkcjonalności swojej firmowej mobilnej strony. Prawie połowa (46 proc.) respondentów przyznaje, że wygląd serwisu jest ograniczony, a 47 proc. uważa, że jego jakość pozostawia wiele do życzenia. Mimo to jedynie 42 proc. właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw planuje wprowadzić zmiany na swojej stronie internetowej pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych.

Niewielu przedsiębiorców biorących udział w badaniu widzi również związek między mobilną wersją swojej strony internetowej a rozwojem prowadzonego biznesu. Zaledwie co czwarty respondent uważa, że zoptymalizowanie firmowego serwisu pod kątem użytkowników smartfonów przyczyniłaby się do wzmocnienia wartości marki i wzrostu przychodów ze sprzedaży.

Badanie zostało przeprowadzone, za pomocą ankiety on-line w marcu 2012 r. Reprezentatywną próbę badania stanowiło 501 przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 249 pracowników.