Technologiczna spółka twierdzi, że zmiany właścicielskie w Polkomtelu zaburzyły relacje biznesowe z tym klientem. Wind Mobile miał w I kwartale wyniki znacznie słabsze niż rok wcześniej. Firma zanotowała w tym okresie sprzedaż rzędu 1,82 mln zł wobec 2,58 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny skurczył się do 0,65 mln zł a 1,06 mln zł a netto do 0,66 mln zł z 1,03 mln zł.

Jednym z czynników słabszego wyniku była reorganizacja w Polkomtelu. Operator sieci Plus GSM jest jednym z najważniejszych klientów firmy. „Mimo, iż przewidywaliśmy utrudnienia organizacyjne w okresie przejściowym, to trwały one dłużej niż się spodziewaliśmy. W efekcie kontakty biznesowe z klientem nie przebiegały wystarczająco sprawnie” – wyjaśniają władze technologicznej spółki. Spodziewają się, że w II kwartale sytuacja w tym zakresie istotnie poprawi się.

Pozytywnie na wyniki Wind Mobile wpływał natomiast  kontrakt realizowany na rzecz jednego z operatorów mobilnych na wdrożenie systemu zarządzania mobilną reklamą. „Spodziewamy się kolejnego istotnego przychodu z tego projektu na przełomie III i IV kwartału” – pisze zarząd.