– Dynamika tego źródła przychodów ma swe źródło we wzroście bazy abonentów kanałów tematycznych średnio o 5 proc. przy dodatkowym wsparciu cen kanałów tematycznych przez osłabienie o 8 proc. rok do roku polskiego złotego w stosunku do euro – waluty, w której opłaty te są denominowane – podała spółka.

Gros przychodów z opłat od operatorów CATV i DTH to wpływy za nadawanie kanału TVN24 (34 mln zł – wzrost z 31 mln zł rok wcześniej w tym samym okresie). Liczba abonentów tego kanału w płatnych ofertach telewizyjnych w czerwcu wynosiła 8,8 mln, o 5 proc. więcej niż przed rokiem.

Tyle samo miały ich TVN Style i TVN Turbo. TVN Meteo miało zaabonowane w ramach wykupionych pakietów 8,7 abonentów, a TVN CNBC: 8,4 mln.

Mimo ogólnego spadku przychodów i kurczenia się rynku reklamy telewizyjnej, zgodnie z ogólnorynkowym trendem, na którym od wielu sezonów małe kanały stopniowo odbierają większym widownie i wpływy reklamowe, stacje tematyczne TVN poprawiły też przychody z reklam i sponsoringu.