Zdecydowana większość posiadaczy smartfonów  – 81 proc. – korzysta za ich pośrednictwem  z Internetu. 59 proc. deklaruje, że robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu – podaje IIBR w raporcie Mobilny konsument w świecie mobilnego Internetu.

To bardzo duża różnica w porównaniu z właścicielami tradycyjnych telefonów komórkowych, z których aż 64 proc. deklaruje, że nigdy nie weszło do sieci przez telefon, a przynajmniej kilka razy w tygodniu robi to znacznie mniejszy odsetek niż w przypadku smartfonów, bo 19 proc.

Najczęściej za pośrednictwem telefonu komórkowego sprawdzamy maile – robi to aż 68 proc. badanych. Po 62 proc. przyznaje się do korzystania z komórkowego GPS oraz do przeglądania portali społecznościowych, maile wysyła z komórki i aplikacje ściąga po 58 proc., połowa czyta na komórkach internetowe wydania gazet.

Prawie polowa (47 proc.) słucha muzyki i lub radia oraz (to deklaruje 43 proc.) ogląda filmy. – Co trzeci posiadacz smartfona używa go do elektronicznej bankowości (35 proc.), co piąty – do zakupów (21 proc.), dokonywania różnego rodzaju opłat (20 proc.) czy kupowania elektronicznej muzyki (19 proc.) – podaja autorzy raportu.

– Korzystanie z Internetu przestaje być kojarzone ze ‚stacjonarnością’, a sieć przenika do codziennego życia. Swoboda czerpania informacji, dostępnej w każdej chwili, pociąga za sobą daleko idące skutki. Konsument może np. w łatwy sposób znaleźć lokalizację interesującego go sklepu, ale i bez trudu porównać jego asortyment z ofertą konkurencji – pisze w komentarzu do badań Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IIBR.