4Fun Media z niższymi wpływami z dystrybucji stacji

Do właściciela kanałów 4fun.tv, rebel.tv i TV Disco należy też m.in. dystrybucyjna spółka Program

Publikacja: 23.08.2012 14:49

4Fun Media z niższymi wpływami z dystrybucji stacji

Foto: ROL

W I półroczu wpływy z dystrybucji kanałów, jakie odnotowała grupa 4Fun Media wyniosły 1,52 mln zł – to o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W skład telewizyjnej grupy wchodzi dystrybuująca zewnętrzne stacje tematyczne spółka Program i to jej przychody pokazuje 4Fun Media jako wpływy z dystrybucji. Program obsługuje 11 stacji. Oprócz kanałów należących do 4Fun Media są to: CNBC, History w wersji SD i HD, Da Vinci Learning, English Club, NTB MIR, Crime&Investigation oraz Playboy TV.

Jak tłumaczy Tymon Betlej, doradca zarządu  4Fun Media, wpływy programu nie rosną, bo sytuacja obsługiwanych przez spółkę stacji jest stabilna i ich techniczny zasięg w tej chwili już nie rośnie.

Same trzy kanały 4Fun Media w I półroczu 2012 roku ciągle jeszcze zwiększały techniczny zasięg. – Na koniec czerwca rebel tv oraz TV Disco znajdowały się już w ofercie największych operatorów kablowych i telekomunikacyjnych oraz na platformach cyfrowych  (m.in.: UPC, Aster, Multimedia Polska, Vectra, Toya, Cyfra+, Orange), docierając z sygnałem do ponad 4,5 mln gospodarstw domowych w Polsce, co odpowiada ok. 30 proc. zasięgu technicznego w Polsce – podała grupa w opublikowanym dzisiaj raporcie finansowym za I półrocze.

Według danych 4Fun Media na koniec czerwca łączny udział jej stacji w rynku oglądalności wynosił 0,43 proc., co stanowiło 26,5 proc. udziału w całym rynku stacji muzyczno-rozrywkowych w Polsce.

Po I półroczu firma zwiększyła przychody rok do roku o 33 proc. do 15,5 mln zł, jej zysk operacyjny wzrósł o 10 proc. do 5 mln zł, a zysk netto zwiększył się o 4 proc. do 4,4 mln zł.

Wzrosty to jednak zasługa nie dystrybucji, a wciąż rosnących wpływów z reklam w stacjach tematycznych. Według brokera reklam w kanałach tematycznych AtMedia, całorocznie rynek reklamy w stacjach tematycznych wzrośnie w 2012 r. z ok. 750 mln zł netto w ub.r. do ok. 840 mln zł. Przy założeniu ok. 10 proc. spadku telewizji naziemnych, udział segmentu kanałów tematycznych wyniesie 23-25 proc. w 2012 roku

W I półroczu wpływy z dystrybucji kanałów, jakie odnotowała grupa 4Fun Media wyniosły 1,52 mln zł – to o 7,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W skład telewizyjnej grupy wchodzi dystrybuująca zewnętrzne stacje tematyczne spółka Program i to jej przychody pokazuje 4Fun Media jako wpływy z dystrybucji. Program obsługuje 11 stacji. Oprócz kanałów należących do 4Fun Media są to: CNBC, History w wersji SD i HD, Da Vinci Learning, English Club, NTB MIR, Crime&Investigation oraz Playboy TV.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu