Operatorzy komórkowi w Polsce muszą szukać innych modeli zarabiania na udostępnianych w sieci materiałach multimedialnych niż płatne oferowanie im sowim klientom. Ci, bowiem nie chcą za nie płacić – uważa Ryszard Lindner, dyrektor marketingu usług multimedialnych i rozwoju terminali w Orange Polska.

Podczas dyskusji panelowej na konferencji Media Summit stwierdził on, że zarabiać na tego typu ofercie operatorzy mogą wliczając ją sobie to w cenę za pakietów usług dostępu od Internetu. – Innym sposobem jest finansowanie ich przez reklamy – stwierdził Lindner.

Potwierdzeniem tego mogą być wyniki niedawnego badania „Siła uVODzenia” przeprowadzonego przez firmę GfK na zlecenie Atmediów. Wynika z nich, że niemal połowa polskich użytkowników Internetu ogląda filmy w sieci, ale większość z nich – 90 proc. – wybiera tylko darmowe pozycje. Na płacenie za tego typu treści godzi się zaledwie co dziesiąty internauta, choć robi to z wyraźną niechęcią.