Kulinarno-lifestylowy kanał trafi do Pakietu Mini HD Cyfrowego Polsatu, będzie dostępny w polskiej i angielskiej wersji językowej.Będzie też obsługiwany reklamowo przez Biuro Reklamy Polsat Media.- Kanał podchodzi do tematyki gotowania nie tylko od strony przepisów, ale jest też lifestylowy – mówił Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat.
Polsat nie podaje czy współpraca nad tym kanałem jest także kapitałowa. – Nadawcą Food Network jest Scripps Networks. W zależności od tego, jak projekt się rozwinie, przewidujemy kilka możliwości współuczestniczenia w nim. Będziemy być może np. produkować na jego potrzeby lokalne treści – mówi tylko Maciej Stec.
Scripps Networks Interactive to telewizyjna spółka notowana na nowojorskiej giełdzie.
W początkowym okresie Polsat Food Network będzie nadawał głównie programy zagraniczne z własnej biblioteki. – Break-even kanału należy się spodziewać standardowo, czyli w okresie od roku do trzech lat – mówi Maciej Stec.
Kanał rusza w czasie, gdy na polskim rynku telewizyjnym trwa moda na tematykę kulinarną i jest jej w największych stacjach stosunkowo dużo. – Absolutnie nie obawiamy się tego, że tego rodzaju format się wyczerpie. Po pierwsze naprawdę mamy tam do zaproponowania ciekawe programy, których do tej pory w polskiej telewizji nie było. Po drugie tego rodzaju programy, nie tylko na polskim rynku, zyskują sobie coraz większą popularność – mówi Maciej Stec.