Ze statystyk Nielsen Audience Measurement przeanalizowanych przez brokera reklam w kanałach tematycznych Atmedia wynika, że we wrześniu i październiku tego roku statystyczny czas oglądania telewizji wciągu dnia widza telewizji kablowej wynosił 4 godziny i 6 minut (przy 3 godzinach i 53 minutach średniego czasu oglądania całej telewizji w tym okresie).

Prawie 4 godziny (3 i 57 minut) oglądają telewizję średnio widzowie naziemnej telewizji cyfrowej, a klienci platform satelitarnych: 3 godziny i 48 minut dziennie. Najmniej czasu spędzali w wymienionym czasie przed małym ekranem widzowie naziemnej telewizji analogowej: 3 godziny 36 minut. Jak zauważa Joanna Nowakowska z Atmediów, jest to z dwóch powodów niespodziewany trend.  – Po pierwsze widz satelitarny ma więcej kanałów (a ogląda krócej), po drugie – widz kablowy jako widz wielkomiejski teoretycznie ma o wiele więcej dostępnych miejskich rozrywek. Burzy to częściowo mit o wielkomiejskich rozrywkożercach odwracających się od telewizji – komentuje.

Bardziej odpowiadające założeniom są statystyki pokazujące, ile stacji ogląda średnio widz u poszczególnych rodzajów operatorów płatnej telewizji. Liczba stacji, na które przypada 75 proc. czasu oglądania przeciętnego odbiorcy z każdego segmentu wynosi, odpowiednio: 23 – dla widzów platform satelitarnych, 17 – dla kablowych, sześć dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej i cztery – dla naziemnej telewizji analogowej (przy średniej dla wszystkich rodzajów telewizji na poziomie 15).