Wyniki T-Mobile Polska w 2015 roku: 12,05 mln kart SIM w grudniu

Publikacja: 25.02.2016 08:45

T-Mobile Polska na koniec grudnia 2015 roku obsługiwał 12,056 mln kart SIM – poinformował operator przy okazji publikacji sprawozdania rocznego przez grupę Deutsche Telekom, do której należy.

To oznacza, że w porównaniu ze stanem na koniec września, baza kart SIM telekomu skurczyła się o 3,6 mln. Jak podał operator, spadek ten wynika w głównej mierze z wprowadzenia nowego standardu terminu utrzymywania w systemach numerów pre-paid po wygaśnięciu ich ważności.

Za sprawą cięcia, w statystykach T-Mobile Polska przeważają obecnie klienci abonamentowi (6,569 mln), a klientów usług pre-paid jest 5,487 mln.

W 2015 roku całkowite przychody T-Mobile Polska wzrosły o 3,4 proc. do 6,46 mld zł. Wzrost ten to efekt integracji zakupionego GTS Poland. Skonsolidowana EBITDA utrzymała się na stabilnym poziomie w porównaniu do 2014 roku i wyniosła 2,45 mld zł – poinformowało biuro prasowe.

W IV kw. ub.r przychody telekomu wyniosły 1,65 mld zł, a EBITDA 601 mln zł (marża EBITDA spadła o 3,1 pkt proc. do 36,5 proc.).

– W 2015 roku na rynek telekomunikacyjny w Polsce największy wpływ wywierały spadające przychody z usług głosowych oraz wiadomości tekstowych, których nie rekompensował wzrost przychodów z usług mobilnej transmisji danych. T-Mobile Polska, pomimo tych niekorzystnych trendów, utrzymała skonsolidowany zysk EBITDA na stałym poziomie, a integracja z GTS Poland pozwoliła spółce na zwiększenie przychodów całkowitych w 2015 roku – mówi Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska cytowany w komentarzu.

– W 2016 roku T-Mobile Polska rozpoczyna wdrażanie nowej strategii rozwoju spółki do 2020 roku, która zakłada wprowadzenie nowego modelu operacyjnego zwiększającego efektywność działania całej organizacji. Jej podstawą są inwestycje w rozbudowę infrastruktury, wdrażanie nowych technologii oraz skupienie się na digitalizacji. Dla klientów nowa strategia oznacza łatwiejszy i szybszy dostęp do cyfrowych usług m.in. dzięki sieci LTE zbudowanej na częstotliwościach 800 MHz – informuje prezes.

(materiał będzie aktualizowany)

T-Mobile Polska na koniec grudnia 2015 roku obsługiwał 12,056 mln kart SIM – poinformował operator przy okazji publikacji sprawozdania rocznego przez grupę Deutsche Telekom, do której należy.

To oznacza, że w porównaniu ze stanem na koniec września, baza kart SIM telekomu skurczyła się o 3,6 mln. Jak podał operator, spadek ten wynika w głównej mierze z wprowadzenia nowego standardu terminu utrzymywania w systemach numerów pre-paid po wygaśnięciu ich ważności.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu