Wyniki T-Mobile Polska w I kwartale 2016 r.: już mniej niż 12 mln kart SIM. Przychody w górę

Z 11,821 mln aktywnych kart SIM zakończył pierwszy kwartał br. T-Mobile Polska – wynika z danych opublikowanych przez właściciela polskiej sieci, Deutsche Telekom w Bonn.

Wynik ten jest o 235 tys. kart SIM niższy niż w grudniu br. i o 3,973 mln mniejszy niż w I kw. 2015 roku.

O ile spadek w ciągu 12 miesięcy to w dużej mierze efekt usunięcia z systemów tzw. „martwych dusz” w grudniu 2015 roku, to spadek w ostatnim kwartale już raczej nie. Nie wskazują na to przypisy w prezentacji DT, ani komentarze, jakie docierają do nas z polskiej firmy.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. ubyło zarówno aktywacji abonamentowych (post-paid): spadek o 59 tys. do 6,518 mln, jak i korzystających z usług na kartę: spadek o 184 tys. do 5,3 mln.

Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty widać natomiast w przypadku statystyk klientów usług stacjonarnych, choć liczby stanowiące podstawę ich obliczenia są relatywnie niewielkie. Liczba łączy telefonii stacjonarnej, z których korzystają klienci T-Mobile urosła o 50 proc. do 18 tys.. W końcu marca telekom obsługiwał także 10 tys. łączy szerokopasmowego stacjonarnego dostępu do Internetu, co oznaczało wzrost o 66,7 proc. rok do roku. W dostępie hurtowym funkcjonowało zaś w marcu 6 tys. łączy, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przychody T-Mobile w Polsce wyniosły 378 mln euro, co w tej walucie oznacza spadek o 1 proc. rok do roku. Jednak po przeliczeniu na złote, przychody operatora w I kw. 2016 r. wyniosły 1,64 mld zł, wobec 1,6 mld zł rok wcześniej, czyli o 2,4 proc. więcej niż w I kw. 2015 r.

W części stacjonarnej (biznes przejęty wraz z GTS Poland i konsolidowany od stycznia ub.r.) zanotowano 4,5-proc. wzrost do 24 mln euro (104,6 mln zł), ale w dużo większej części komórkowej wpływy wyniosły 354 mln euro, co w przeliczeniu na złote daje 1,54 mld zł, o 40 mln zł więcej (2,6 proc.) niż w I kw. 2015 r.

W segmencie klientów indywidualnych przychody spadły o blisko 11 proc., w części usług dla klientów indywidualnych i o blisko 9 proc. w części usług dla biznesu (B2B).

EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) T-Mobile Polska spadała szybciej niż przychody – o 7,7 proc. i wyniosła 120 mln euro.

W przeliczeniu na naszą krajową walutę, było to odpowiednio 523 mln zł i spadek o około 4 proc. rok do roku.

Marża na tym poziomie obniżyła się o 2,3 pkt. proc. do 31,7 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chatbot nie męczy się i nie irytuje

Rynek komunikatorów i wirtualnych asystentów notuje potężny wzrost. Nowatorskie narzędzia rewolucjonizują kontakty z klientami ...

Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

Warszawski startup w styczniu br. wypuści na rynek pierwszy program edukacji i certyfikacji pracy ...

Centrum pod Bolesławcem to całkowicie nowy projekt

Amazon jest już największym amerykańskim pracodawcą w Polsce, a niebawem uruchomi kolejne inwestycje 
– ...

Polski biznes boi się chmury. Złodzieje danych zacierają ręce

Polskie firmy nie dbają o bezpieczeństwo danych. Aż 18 proc. przedsiębiorstw sektora MŚP przechowuje ...

Producenci mają dość aut? Czas na loty, opiekę, niszczenie chwastów

Koncerny motoryzacyjne to już nie tylko auta. Firmy coraz częściej biorą się za nowatorskie ...

Duńska armia stawia na graczy. Wyróżniają się zdolnościami

Duńskie siły zbrojne poszukują wśród graczy nowych pilotów, dowódców lotów i operatorów radarów. Zatrudnienie ...