Wyniki T-Mobile Polska w II kw. 2018 r.: przybyło 100 tys. kart SIM

Publikacja: 09.08.2018 09:26

10,609 mln kart SIM wykorzystywali klienci T-Mobile Polska w końcu czerwca br. – podał Deutsche Telekom, właściciel tej jednej z czterech największych sieci komórkowych w Polsce. Oznacza to przyrost w kwartał o 100 tys. (1 proc.) oraz o 358 tys. (3,5 proc.) w ciągu roku.

78 tys. użytkowników pozyskanych przez trzy miesiące zakończone 30 czerwca zasiliło segment post-paid.

Według naszych obliczeń na podstawie danych DT w euro i średniego kursu waluty w omawianym okresie, T-Mobile Polska zanotował w II kw. br. 1,568 mld zł przychodu. To o 2,9 proc. mniej niż rok temu.  Zysk operacyjny powiększony o amortyzację telekomu wyniósł zaś w II kw. br. 430,3 mln zł. Rok temu firma wykazała 534 mln zł EBITDA.

Trzeba wziąć pod uwagę, że od tego roku operatorzy publikują dane stosując nowych standard sprawozdawczości IFRS15. W związku z tym tegoroczne dane prezentowane przez DT nie są porównywalne z ubiegłorocznymi.  W prezentacji nie pokuszono się o zestawienie pro forma. Tylko przychody z usług mobilnych T-Mobile Polska pokazano także w ujęciu z pominięciem IFRS 15.

Porównanie utrudnia także fakt, że od jesieni ubiegłego roku T-Mobile Polska jest właścicielem integratora ICT – T-System Polska przejętego za około 66 mln zł.

We wspólnotowej walucie przychody T-Mobile Polska w II kw. br. były o 2,6 proc. niższe niż przed rokiem i zamknęły się sumą 368 mln euro. Rosły wpływy operatora z usług stacjonarnych (GTS), a spadały w segmencie mobilnym .

W sumie przychody części komórkowej T-Mobile obniżyły się rok do roku o 3,4 proc. do 340 mln euro, z czego 220 mln euro przypadło na przychody z usług (spadek o 3,1 proc. rok do roku).

Tym razem spośród dwóch segmentów (B2B i B2B) komórkowej sieci silniej topnieją przychody w segmencie klientów biznesowych (o 5,4 proc.).

EBITDA T-Mobile Polska w II kw. br. wyniosła 101 mln euro, o 19,2 proc. mniej niż rok temu.

10,609 mln kart SIM wykorzystywali klienci T-Mobile Polska w końcu czerwca br. – podał Deutsche Telekom, właściciel tej jednej z czterech największych sieci komórkowych w Polsce. Oznacza to przyrost w kwartał o 100 tys. (1 proc.) oraz o 358 tys. (3,5 proc.) w ciągu roku.

78 tys. użytkowników pozyskanych przez trzy miesiące zakończone 30 czerwca zasiliło segment post-paid.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu