Wyniki UPC Polska w II kwartale 2018 roku: najsilniej rośnie zasięg sieci

Publikacja: 09.08.2018 08:25

110,4 mln dol. wyniosły przychody UPC Polska w II kwartale 2018 roku – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela największej w Polsce telewizji kablowej.W amerykańskiej walucie rok temu przychody kablówki wyniosły 101,8 mln dol..To oznacza, że rok do roku pozycja ta urosła o 8,4 proc..

Faktyczne zachowanie przychodów, po przeliczeniu powyższych sum na złote na podstawie średniego kursu z okresu, podobnie jak to miało miejsce w I kw. br.,  nie jest już tak spektakularne (jak na branżę).

Według naszych szacunków w II kw. 2018 r. przychody UPC Polska wynoszą 394,8 mln zł, wobec 390,6 mln zł rok wcześniej (wzrost o 1,07 proc.).

W całym I półroczu br. przychody UPC wyniosły 226,4 mln dol., podczas gdy rok temu 197,7 mln dol. W krajowej walucie daje to odpowiednio 789,6 mln zł i 779,7 mln zł (wzrost o 1,2 proc. rok do roku).

Liberty nie informuje od dłuższego czasu o wyniku EBITDA poszczególnych rynków w Europie Środkowowschodniej. Grupa firm należących do tego regionu według sprawozdawczości amerykańskiej grupy (po ogłoszeniu sprzedaży części aktywów na rzecz Vodafone należą do tego koszyka Polska, Słowacja oraz podmiot z siedzibą w Luksemburgu zajmujący się sprzedażą usług satelitarnej telewizji w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii) wypracowała niecałe 68 mln dol. zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację, a w całym półroczu było to około 140 mln dol..

Wynik ten nie oddaje pełnych kosztów działania wymienionych firm, ponieważ Liberty alokuje część kosztów działania grupy do osobnego segmentu: Centrala i Korporacja.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Amerykanów, w końcu czerwca br. UPC Polska obsługiwało 1,43 mln abonentów, którzy korzystali w sumie z 2,994 mln usług (RGU).

Od końca marca wielkości te zmieniły się nieznacznie: odpowiednio o 2,4 tys. w dół i 5,1 tys. w górę. Klienci UPC Polska po półroczu korzystali łącznie z niecałych 1,21 mln usług telewizji, prawie 1,148 mln usług szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz 636,8 tys. usług telefonii stacjonarnej.

Oznacza to w perspektywie kwartału: spadek o 300 sztuk RGU wideo, wzrost o 2,6 tys. RGU Internetu i o 2,8 tys. telefonii.

Zasięg sieci UPC Polska powiększył się przez kwartał o 33,2 tys. gospodarstw domowych do prawie 3,41 mln.

110,4 mln dol. wyniosły przychody UPC Polska w II kwartale 2018 roku – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela największej w Polsce telewizji kablowej.W amerykańskiej walucie rok temu przychody kablówki wyniosły 101,8 mln dol..To oznacza, że rok do roku pozycja ta urosła o 8,4 proc..

Faktyczne zachowanie przychodów, po przeliczeniu powyższych sum na złote na podstawie średniego kursu z okresu, podobnie jak to miało miejsce w I kw. br.,  nie jest już tak spektakularne (jak na branżę).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu