110,4 mln dol. wyniosły przychody UPC Polska w II kwartale 2018 roku – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela największej w Polsce telewizji kablowej.W amerykańskiej walucie rok temu przychody kablówki wyniosły 101,8 mln dol..To oznacza, że rok do roku pozycja ta urosła o 8,4 proc..
Faktyczne zachowanie przychodów, po przeliczeniu powyższych sum na złote na podstawie średniego kursu z okresu, podobnie jak to miało miejsce w I kw. br., nie jest już tak spektakularne (jak na branżę).
Według naszych szacunków w II kw. 2018 r. przychody UPC Polska wynoszą 394,8 mln zł, wobec 390,6 mln zł rok wcześniej (wzrost o 1,07 proc.).
W całym I półroczu br. przychody UPC wyniosły 226,4 mln dol., podczas gdy rok temu 197,7 mln dol. W krajowej walucie daje to odpowiednio 789,6 mln zł i 779,7 mln zł (wzrost o 1,2 proc. rok do roku).
Liberty nie informuje od dłuższego czasu o wyniku EBITDA poszczególnych rynków w Europie Środkowowschodniej. Grupa firm należących do tego regionu według sprawozdawczości amerykańskiej grupy (po ogłoszeniu sprzedaży części aktywów na rzecz Vodafone należą do tego koszyka Polska, Słowacja oraz podmiot z siedzibą w Luksemburgu zajmujący się sprzedażą usług satelitarnej telewizji w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii) wypracowała niecałe 68 mln dol. zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację, a w całym półroczu było to około 140 mln dol..