Reklama

Smartfony wpadły w recesję, ale nie u nas

Już czwarty kwartał z rzędu spada na świecie liczba sprzedanych inteligentnych komórek. Polska konsekwentnie idzie pod prąd temu trendowi. Walka o klienta jeszcze się zaostrzy.

Publikacja: 06.11.2018 21:50

Smartfony wpadły w recesję, ale nie u nas

Foto: Fotolia.com

O 3–4 proc. więcej smartfonów niż przed rokiem sprzedało się w Polsce w III kwartale br., a przychody ze sprzedaży tych łączących się z internetem telefonów o dotykowym ekranie urosły o 13–14 proc. – wynika z szacunków GfK, do których dotarła „Rzeczpospolita”.

To oznacza, że polski rynek pozostaje w kontrze do rynku globalnego, który – wynika z danych IDC oraz Strategy Analytics (SA) – w tym czasie zmalał o kilka procent. Według IDC skurczył się o 6 proc. rok do roku (do 355 mln sztuk). Według SA – nawet o 8 proc. (do 360 mln). Obie firmy zwracają uwagę, że liczba sprzedanych telefonów spada już od czterech kwartałów, a SA mówi nawet o recesji. IDC nadal ma nadzieję, że w 2019 r. producenci ponownie odnotują wzrost.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama