Co czwarty abonent platformy satelitarnej czy kablówki myśli o rezygnacji

Kanały telewizyjne, które w największym stopniu wpływają na wierność klientów to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic – wynika z badania Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker.

O rezygnacji z usług telewizji kablowej myślało 26 proc., a platform satelitarnych – 23 proc. abonentów. Do takich rozważań najczęściej skłania konsumentów wysokość abonamentu oraz przekonanie, że oferta programowa jej nie uzasadnia.

Według Wavemker, największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci uiszczający więcej niż 100 zł miesięcznie. W tej grupie o rezygnacji z abonamentu myślało 30 proc. badanych.

– Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Około 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw – uważa Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker, cytowana w komunikacie prasowym agencji.

Nadal duża jest grupa osób, które nie zamierzają rezygnować z płatnej telewizji. Trzymają je przy niej: internet w pakiecie (choć jego znaczenie wyraźnie spadło w stosunku do poprzednich lat), kanały filmowe i sportowe. Co piąty posiadacz telewizji kablowej deklaruje, że jest do usługi po prostu przyzwyczajony.

Według Wavemakera, kanały telewizyjne, które w największym stopniu sprawiają, że abonenci nie rezygnują z płatnych platform to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic. Na kolejnych miejscach znalazły się HBO, Eurosport, Kino Polska, History, Polsat Film oraz Eleven Sports.

Spośród widzów, którzy zrezygnowali z abonowania płatnej telewizji w tradycyjnej formule, 47 proc. zrobiła to dlatego, że kanały, które oglądała są dostępne online. 36 proc. wskazała złą jakość obsługi ze strony operatora, taki sam odsetek zbyt wysoką cenę. 28 proc. uważa, że wystarczy oferta bezpłatnej cyfrowej telewizji naziemnej, 27 proc. podało, że nie oglądało kupionych programów, a tylko 23 proc. wyjaśniało swoją decyzję tym, że zdecydowało się na zakup abonamentu Netfliksa, czy innych serwisów tego typu.

Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 r. metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rosja zbuduje własny komputer kwantowy

Rosyjska Państwowa Korporacja Energii Jądrowej Rosatom poinformowała o rozpoczęciu prac mających na celu stworzenie ...

Elon Musk: Pierwsze miasta na Marsie powstaną za 20 lat

Transport wszystkich materiałów potrzebnych do budowy samowystarczalnego miasta na Marsie będzie wymagało około tysiąca ...

Maraton okazji i pseudookazji rozpoczęty. Czas na Cyber Monday

Black Week, Black Friday, Cyber Monday, a niedługo później dzień darmowej dostawy i w ...

Człowiek, przed którym drży Apple

Stworzył firmę wartą ponad 17 mld dol. i stoi za jedną z najpopularniejszych gier ...

Globalna awaria: Facebook i Instagram nie działają

Na całym świecie nie działają Facebook, Messenger i Instagram. Awaria jest na tyle poważna, że ...

Chatbot nie męczy się i nie irytuje

Rynek komunikatorów i wirtualnych asystentów notuje potężny wzrost. Nowatorskie narzędzia rewolucjonizują kontakty z klientami ...