Co czwarty abonent platformy satelitarnej czy kablówki myśli o rezygnacji

Kanały telewizyjne, które w największym stopniu wpływają na wierność klientów to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic – wynika z badania Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker.

O rezygnacji z usług telewizji kablowej myślało 26 proc., a platform satelitarnych – 23 proc. abonentów. Do takich rozważań najczęściej skłania konsumentów wysokość abonamentu oraz przekonanie, że oferta programowa jej nie uzasadnia.

Według Wavemker, największą skłonność do rezygnacji z usług płatnej telewizji przejawiają klienci uiszczający więcej niż 100 zł miesięcznie. W tej grupie o rezygnacji z abonamentu myślało 30 proc. badanych.

– Choć liczby te wyglądają zatrważająco, odsetek potencjalnych „cord-cutterów” nie wzrósł w stosunku do ubiegłych lat mimo rozwoju SVOD i naziemnej telewizji cyfrowej. Bez wątpienia jednak operatorzy płatnej TV mają duży segment „newralgicznych” klientów. Około 2 mln gospodarstw płacących dziś za dostęp do tradycyjnej TV poszukuje alternatyw – uważa Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker, cytowana w komunikacie prasowym agencji.

Nadal duża jest grupa osób, które nie zamierzają rezygnować z płatnej telewizji. Trzymają je przy niej: internet w pakiecie (choć jego znaczenie wyraźnie spadło w stosunku do poprzednich lat), kanały filmowe i sportowe. Co piąty posiadacz telewizji kablowej deklaruje, że jest do usługi po prostu przyzwyczajony.

Według Wavemakera, kanały telewizyjne, które w największym stopniu sprawiają, że abonenci nie rezygnują z płatnych platform to Discovery, TVN 24 oraz Polsat Sport i National Geographic. Na kolejnych miejscach znalazły się HBO, Eurosport, Kino Polska, History, Polsat Film oraz Eleven Sports.

Spośród widzów, którzy zrezygnowali z abonowania płatnej telewizji w tradycyjnej formule, 47 proc. zrobiła to dlatego, że kanały, które oglądała są dostępne online. 36 proc. wskazała złą jakość obsługi ze strony operatora, taki sam odsetek zbyt wysoką cenę. 28 proc. uważa, że wystarczy oferta bezpłatnej cyfrowej telewizji naziemnej, 27 proc. podało, że nie oglądało kupionych programów, a tylko 23 proc. wyjaśniało swoją decyzję tym, że zdecydowało się na zakup abonamentu Netfliksa, czy innych serwisów tego typu.

Badanie Projekt Cyfrowizja IV agencja Wavemaker zrealizowała w październiku 2018 r. metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów z dostępem do internetu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejna ofiara Fortnite’a. Ogromne zwolnienia pracowników

Jeden z największych producentów gier wideo, Blizzard, ogłosił plany zwolnienia 8 proc. pracowników spośród ...

Stranger Things 3 z najlepszą premierą w historii Netfliksa

Trzeci sezon popularnego serialu Stranger Things produkcji Netfliksa już w cztery dni po premierze ...

Polski biznes boi się chmury. Złodzieje danych zacierają ręce

Polskie firmy nie dbają o bezpieczeństwo danych. Aż 18 proc. przedsiębiorstw sektora MŚP przechowuje ...

Microsoft staje się gamingowym potentatem

Koncern z Redmond przejmie kolejne firmy z branży gier wideo. Szef należącej do Microsoftu ...

Tego jeszcze nie było. 76-letni De Niro gra 20 latka

„The Irishman”, najnowszy film Netflixa, wyreżyserowany przez Martina Scorsese, przyciągnie uwagę widzów z pewnością ...

Cyberprzestępcy sięgają po sztuczną inteligencję

Chmura, media społecznościowe oraz domowe urządzenia działające online to główne cele hakerów w 2019 ...