Netia zapłaci klientom za niechciany telemarketing

Netia naruszała przepisy Prawa telekomunikacyjnego, ponieważ dzwoniła do abonentów bez ich zgody na kontakt – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Telekom, aby uniknąć kary zobowiązał się do zapłaty takiemu klientowi 120 zł lub „podjęcia innych działań korzystnych dla użytkowników”.

Publikacja: 03.07.2019 07:20

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym sto

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Foto: Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Urząd poinformował o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r. – Działania firmy były niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – skomentował Marek Niechciał, prezesa UOKiK-u.

Telekom uniknął kary kary finansowej, ale w zamian zobowiązał się do zmiany zasad współpracy z partnerami. „Jeżeli operator będzie korzystał w przyszłości z gotowych baz, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikował. Ponadto Netia określi warunki prawidłowo udzielonej zgody, tak aby konsument wiedział kto i w jakim celu do niego może zadzwonić” – podał UOKiK.

Ponadto Netia zaproponuje konsumentom rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.

Karol Wieczorek, rzecznik telekomu nie zdradza jakiej liczby osób dotyczy sprawa, ani jaki koszt poniesie firma. Zapewnia, że operator wykona decyzję urzędu bez zbędnej zwłoki.

I tak, osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru jedną z opcji: 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo

– możliwość wypowiedzenia umowy bez konsekwencji finansowych, albo

– zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, albo

– dostęp do programu antywirusowego na rok

– dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

Z kolei osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z kilku opcji:

– zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo

– dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy.

– wsp. ziu

Urząd poinformował o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r. – Działania firmy były niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – skomentował Marek Niechciał, prezesa UOKiK-u.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu