Showmax kończy działalność w Polsce z końcem stycznia

Publikacja: 12.12.2018 10:30

Showmax, serwis płatnego wideo na życzenie należący do koncernu Naspers z RPA, który zasłynął w Polsce z serialu „Ucho Prezesa” kończy działalność w naszym kraju.  Jak podał na swojej stronie internetowej 31 stycznia zostanie zamknięty.

– Jeśli chodzi o subskrypcje długoterminowe to każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie, pracujemy jeszcze nad rozwiązaniami i będziemy informować klientów na bieżąco – informuje Magdalena Marzec, menedżer ds. komunikacji Showmax w Polsce.

Jak podał Naspers, to, że usługa nie będzie już dostępna wynika z jego strategicznej decyzji, aby wycofać się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup (MCG).

Naspers wprowadzi MCG na giełdę w Johannesburgu i przestanie być jej właścicielem – poinformowano w oświadczeniu grupy.

„Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa będzie nadal działać jako część MultiChoice Group, a zmiany nie dotyczą pozostałych inwestycji Naspersa w Polsce.

Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim partnerom, klientom i zespołowi Showmax, którzy wspierali Showmax od momentu powstania prawie dwa lata temu i przykro nam, że ta historia się już kończy” – czytamy.

Dostęp do Showmaksu był wabikiem sprzedażowym różnych podmiotów. Najbardziej ta forma współpracy widoczna była w ofercie sieci komórkowej Play, który włączył serwis wideo do oferty abonamentowej, jako składową dostępną bez opłat nawet kilka miesięcy.

– Jesteśmy zaskoczeni decyzją Showmax. Nasi klienci będą korzystać z serwisu do końca stycznia. Dla tych, którzy będą nadal uprawnieni do bezpłatnego dostępu po 31 stycznia przygotowujemy inną propozycję, o której poinformujemy przed zamknięciem serwisu Showmax – zapowiedział Marcin Gruszka, rzecznik Play.

Zapowiedź Naspersa może być okazją dla abonentów operatora, aby bez ponoszenia konsekwencji rozwiązać umowę. Serwis GSMonline.pl przywołuje jednak interpretację operatora, z której wynika, że ma on inne zdanie na temat.

„Sytuacja nie jest podstawą do rozwiązania umowy. My nie świadczymy usługi Showmax, a jedynie oferujemy klientom 100 proc. rabatu przez czas określony (12, 6 lub 3 miesiące) na usługę naszego partnera, czyli Showmaxa. Nie mamy wpływu na działania Showmax, to jest niezależny podmiot” – mówi serwisowi Gruszka.

Showmax wystartował w Polsce w lutym 2017 roku. Jego szefem został Maciej Sojka, m.in. były prezes ITI Neovision (platforma Nc+). Odpowiedzialność za marketing w regionie Europy Środkowowschodniej serwisu powierzono Grzegorzowi Eszowi, związanemu wcześniej m.in. z Netią i UPC Polska.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu