Mecze Ekstraklasy w kolejnych dwóch sezonach w nc+ i TVP

Publikacja: 12.12.2018 20:50

Po około 2,5-miesięcznych negocjacjach spółka Ekstraklasa poinformowała, że podpisała umowy z platformą Nc+ i Telewizją Polską o krajowej transmisji telewizyjnych rozgrywek piłkarskich w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021.

– W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach – będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K / UHD HDR – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Wszystkie 296 meczów w roku będzie transmitowanych na platformie nc+, a TVP pokaże w telewizji otwartej 37 meczów – po jednym spotkaniu rozgrywanym w sobotę lub niedzielę w każdej kolejce.

„Gwarantowana wartość kontraktów z nadawcami, obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego, ma osiągnąć rekordowy poziom blisko 250 mln zł na sezon” – podała Ekstraklasa, która podkreśla swój finansowy sukces.

„Tym samym Ekstraklasa z 11. miejsca wskoczy na 8. pozycję w Europie pod względem wartości praw mediowych. Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony” – dodano.

– To najwyższe w historii Ekstraklasy wpływy z tytułu sprzedaży praw mediowych w ujęciu rocznym. W stosunku do obowiązującego dotychczas kontraktu oznacza to wzrost rocznej wartości wpływów z tytułu transmisji krajowych o 60 proc.. W rezultacie w każdym sezonie bezpośrednie wpływy do klubów wzrosną o co najmniej 70 mln zł – skomentował  Karol Klimczak, przewodniczący rady nadzorczej Ekstraklasy.

– Zamierzamy szczególnie intensywnie walczyć o serca młodego pokolenia poprzez umożliwienie transmisji meczów na żywo w Internecie, a także udostępnianie atrakcyjnych materiałów wideo, w tym powtórek z bramek i skrótów z meczów, które będą prezentowane także w naszej aplikacji oraz na kanałach social media ligi i klubów. Duży udział w promocji ligi z wykorzystaniem nowych technologii będą mieli także nasi główni partnerzy telewizyjni – zapowiada Animucki.

Canal+ i TVP w ramach zakupionych pakietów będą także publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze oraz prowadzić równoległe do anteny telewizyjnej transmisje meczów w Internecie. Canal+ będzie też publikować near live clips.

Sygnał telewizyjny będzie w dalszym ciągu produkowany przez Ekstraklasa Live Park, spółka-córka Ekstraklasy.

–  W listopadzie tego roku, dzięki wspólnemu zaangażowaniu nc+ i Ekstraklasa Live Park, przenieśliśmy krajowe rozgrywki w świat 4K UHD. Nowy kontrakt potwierdza, że będziemy kontynuować naszą inwestycję w budowę polskiej piłki i klubów piłkarskich, również od strony technologii, dlatego pokażemy ekskluzywnie w 4K UHD nawet 100 meczów w sezonie – zapowiedział Manuel Rougeron, prezes nc+.

Ekstraklasa zapowiedziała, że do końca sezonu zamierza wyłonić podmioty, które w sezonach 2019/2020 i 2020/2021 będą transmitować rozgrywki za granicą, a także będą korzystać z praw pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie, w tym na urządzeniach mobilnych.

Chce też sprzedać na te sezony prawa do transmisji meczów i pokazywania skrótów w punktach i aplikacjach bukmacherskich, a także prawa do pokazywania rozgrywek e-sportowych Ekstraklasy.

Przetarg dotyczący praw mediowych na następne cztery sezony – od 2021/2022 do 2024/2025 – zostanie przygotowany dopiero po pełnym wyklarowaniu się kalendarza międzynarodowego i zatwierdzeniu przez kluby kształtu ligi w tych latach – podano.

Ekstraklasa podkreśla, że w negocjacjach z nadawcami poradziła sobie sama, bez udziału agencji MP & Silva.

„Ekstraklasa już kilka miesięcy temu podjęła działania mające na celu rozwiązanie umowy z MP & Silva w związku z niestabilną sytuacją finansową agencji. W wyniku skutecznie przeprowadzonego procesu umowa została rozwiązana i rozliczona, a ligowa spółka przejęła obsługę wszystkich praw mediowych do rozgrywek Ekstraklasy w kraju i za granicą” – zapewnia ligowa firma.

Po około 2,5-miesięcznych negocjacjach spółka Ekstraklasa poinformowała, że podpisała umowy z platformą Nc+ i Telewizją Polską o krajowej transmisji telewizyjnych rozgrywek piłkarskich w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021.

– W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach – będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K / UHD HDR – wyjaśnia Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu