Orange wprowadza płatną usługę ochrony urządzeń mobilnych

Publikacja: 05.02.2019 16:35

5 lutego obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu. Przy tej okazji Orange Polska poinformował o nowej usłudze, która ma zwiększyć bezpieczeństwo smartfonów i innych urządzeń mobilnych osób indywidualnych i małych firm.

To „mobilna” wersja tzw. CyberTarczy, czyli działającego w sieci operatora oprogramowania znanego użytkownikom stacjonarnego dostępu do internetu. Oznaką, że działa są pojawiające się komunikaty o zablokowaniu dostępu do strony internetowej pojawiające się najczęściej w dolnym prawym ekranie komputera.

Program na trzy urządzenia kosztuje standardowo miesięcznie 7,98 zł (dla osób indywidualnych) lub 6,49 zł (plus VAT, w przypadku firm).

Według operatora, usługa pomaga zapobiegać utracie wrażliwych danych, haseł, loginów czy aktywności złośliwego oprogramowania. Na bieżąco informuje o stanie bezpieczeństwa urządzeń objętych ochroną, dodatkowo umożliwia także wprowadzenie indywidualnych blokad na poszczególnych smartfonach.

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska zapewnia, że jest to dodatkowa ochrona urządzeń, na którą można ale nie trzeba się decydować, a z punktu widzenia osób, które z niej nie skorzystają nic się nie zmieni.

– Smartfony oferują ogromne możliwości, trzeba jednak pamiętać, że tak samo jak komputer podłączony do internetu, smartfon jest narażony na ataki ze strony cyberprzestępców. Nasza nowa usługa pozwala zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z nich – komentuje cytowany w informacji prasowej Mariusz Gaca, wiceprezes ds. rynku konsumenckiego Orange Polska.

Jak podaje Orange, użytkownik na portalu CyberTarczy może dostosować ochronę do potrzeb swojej firmy lub rodziny m.in. zdefiniować blokadę konkretnych stron internetowych, czy kategorii stron w określonym czasie np. hazard, treści dla dorosłych, gry sieciowe, portale społecznościowe itp., a także zdefiniować zasady dostępu do internetu w smartfonie w konkretnych godzinach.

CyberTarcza przekazuje także użytkownikowi raport z wyszczególnioną liczbą zablokowanych ataków malware i phishing na smartfony klienta, czy liczbę prób wejścia na zablokowane strony, zdefiniowane w portalu.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu