Huawei: w styczniu 2019 roku byliśmy liderem światowego rynku smartfonów. GFK: nie ma potwierdzenia dla tej tezy

Publikacja: 28.03.2019 16:19

Podczas trwającej w Paryżu prezentacji nowych produktów chińskiego koncernu Huawei, dziennikarze uzyskali dostęp do danych o udziałach rynkowych producentów, które potem komentowali przedstawiciele koncernu.

Jak przekazano mediom, według szacunków GfK Global, w styczniu br. Huawei (z pominięciem marki Honor) sprzedał 18,8 proc. wszystkich smartfonów, które w tym czasie znalazły kupca.

To zapewnić miało firmie pierwsze miejsce na świecie przed takimi gigantami jak Samsung i Apple.

Huawei, w odróżnieniu od konkurentów zanotował w styczniu wzrost sprzedaży urządzeń (o 21 proc.), podczas gdy sprzedaż Samsunga miała zmniejszyć się rok do roku o 41 proc., a Apple spaść o 21 proc..

Nie pokazano danych o udziałach tych firm w rynku. Ponoć jednak różnica między pierwszym i drugim miejscem wynosi więcej niż 1 pkt. proc..

W czwartek, GfK w Polsce wystosowała oświadczenie w sprawie danych, którymi chwalił się chiński producent.

„Instytut GfK Polonia odpowiadając na zapytania dziennikarzy i podmiotów branżowych dotyczących informacji o wynikach rynkowych marki Huawei, w której jako źródło danych podane zostały rezultaty badań instytutu GfK, a opublikowanej pierwotnie przez chińską agencję prasową i przedrukowaną przez media w wybranych krajach, w tym w Polsce, niniejszym wyjaśnia, iż wzmiankowane wartości nie pochodzą z raportów instytutu GfK oraz że instytut GfK nie posiada żadnych informacji uzasadniających tezy, które znalazły się w opublikowanym przez chińską agencję prasową komunikacie” – czytamy.

Polski oddział Huawei, który gościł we Francji blogerów i dziennikarzy z Polski przeprasza teraz poszczególne osoby za wprowadzenie ich w błąd.

Natomiast oficjalne stanowisko Huawei w Polsce brzmi: „W odniesieniu do oświadczenia GFK Polonia, pragniemy powiedzieć, że jesteśmy zaskoczeni informacją, że liczby podane przez chińskie media okazały się nieprawdziwe. Czekamy z niecierpliwością na oficjalne dane GFK”.

– wsp. ziu

Podczas trwającej w Paryżu prezentacji nowych produktów chińskiego koncernu Huawei, dziennikarze uzyskali dostęp do danych o udziałach rynkowych producentów, które potem komentowali przedstawiciele koncernu.

Jak przekazano mediom, według szacunków GfK Global, w styczniu br. Huawei (z pominięciem marki Honor) sprzedał 18,8 proc. wszystkich smartfonów, które w tym czasie znalazły kupca.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu