SOKIK utrzymał 15 mln zł kary dla T-Mobile

Publikacja: 02.07.2019 17:39

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał pierwszą odsłonę sporu sądowego z T-Mobile Polska o karę nałożoną na ten telekom w 2017 r. za włączanie abonentom dodatkowych usług bez ich wyraźnej zgody.

Chodziło o takie usługi jak „Granie na czekanie”, czyli odtwarzanie muzyki zamiast zwykłego sygnału oczekiwania, lub „Prenumeraty”.

O korzystnej dla siebie decyzji Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, urząd antymonopolowy poinformował dziś na Twitterze.

„W 2016 r. za taką praktykę urząd nałożył na T-Mobile 15 mln zł kary. 1 lipca 2019 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił w całości odwołanie spółki” – podał UOKIK.

„W ustnym uzasadnieniu SOKiK stwierdził, że nie budzi wątpliwości naruszenie przez przedsiębiorcę ustawy o prawach konsumenta. Sąd utrzymał też karę finansową. Wyrok nie jest prawomocny, przysługuje od niego apelacja do Sądu Apelacyjnego” – podał urząd.

Wyroku nie ma jak na razie w spisie decyzji sądowych publikowanych na portalu UOKIKu.

Urząd nałożył na T-Mobile karę mimo że operator zaniechał wytkniętych mu praktyk.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał pierwszą odsłonę sporu sądowego z T-Mobile Polska o karę nałożoną na ten telekom w 2017 r. za włączanie abonentom dodatkowych usług bez ich wyraźnej zgody.

Chodziło o takie usługi jak „Granie na czekanie”, czyli odtwarzanie muzyki zamiast zwykłego sygnału oczekiwania, lub „Prenumeraty”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu