SOKIK utrzymał 15 mln zł kary dla T-Mobile

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał pierwszą odsłonę sporu sądowego z T-Mobile Polska o karę nałożoną na ten telekom w 2017 r. za włączanie abonentom dodatkowych usług bez ich wyraźnej zgody.

Chodziło o takie usługi jak „Granie na czekanie”, czyli odtwarzanie muzyki zamiast zwykłego sygnału oczekiwania, lub „Prenumeraty”.

O korzystnej dla siebie decyzji Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, urząd antymonopolowy poinformował dziś na Twitterze.

„W 2016 r. za taką praktykę urząd nałożył na T-Mobile 15 mln zł kary. 1 lipca 2019 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił w całości odwołanie spółki” – podał UOKIK.

„W ustnym uzasadnieniu SOKiK stwierdził, że nie budzi wątpliwości naruszenie przez przedsiębiorcę ustawy o prawach konsumenta. Sąd utrzymał też karę finansową. Wyrok nie jest prawomocny, przysługuje od niego apelacja do Sądu Apelacyjnego” – podał urząd.

Wyroku nie ma jak na razie w spisie decyzji sądowych publikowanych na portalu UOKIKu.

Urząd nałożył na T-Mobile karę mimo że operator zaniechał wytkniętych mu praktyk.

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowa kradzież iphone`ów. TIR zniknął na… autostradzie

Warte ponad 25 mln zł telefony, iPady i inteligentne zegarki wyparowały z brytyjskiej autostrady. ...

Polacy przestają płacić za kablówkę i satelitę. Gigantyczne długi

Długi abonentów telewizji kablowych i platform satelitarnych wobec tych dostawców przez rok niemal podwoiły ...

Netflix zaskoczył. Testuje… klasyczną telewizję

Największa światowa platforma streamingowa, rozpoczęła we Francji testowanie kanału telewizji linearnej. Usługa Direct przypomina ...

Państwowi giganci chcą, by startupy rozwiązały ich problemy

12 września ruszy rządowy konkurs, wzorowany na amerykańskim DARPA, gdzie projekty dla armii prezentują ...

Cyfrowa puszka polskiego startupu ma odmienić darczyńców

Platforma Donateo to rodzaj cyfrowej puszki, do której można przekazywać datki na cele charytatywne. ...

Allegro zainwestuje miliard złotych. Chce wprowadzać AI

Największy sprzedawca internetowy najwięcej wyda na dopłacanie do kosztów dostawy przesyłek do klientów, ale ...