Zimny prysznic dla branży internetowej. W naszym kraju pierwszy raz w historii spadła liczba użytkowników sieci.
Prowadzone od 2001 r. badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC to barometr kondycji polskiego Internetu. Jak pokazuje zestawienie za III kwartał, z sieci korzystało 14,8 mln Polaków, czyli 49,4 proc. populacji (badania na próbie reprezentatywnej). To o 0,1 proc. mniej niż kwartał wcześniej.
– Spadek nie zaskakuje. Tempo w jakim przybywało internautów zmniejsza się od około roku – mówi Jakub Antoszewski z Millward Brown SMG/KRC. – W grudniu ubiegłego roku z sieci korzystało ok. 46 proc. Polaków, co oznacza, że w ciągu niecałego roku przybyło ich ok. 4 proc. Wcześniej, w latach 2005 – 2006 dynamika wynosiła nawet 10 proc. rocznie. Wygląda na to, że rozwój blokuje już brak infrastruktury oraz mała, około trzyprocentowa, adaptacja sieci wśród osób powyżej 60. roku życia – dodaje.
Według NetTrack najpopularniejszym sposobem korzystania z sieci w naszym kraju jest stałe łącze w domu – w ten sposób łączy się 76 proc. internautów. Ponad 72 proc. wchodzi do sieci codziennie. Najpopulatrniejsze witryny to niezmiennie Google, Nasza-Klasa, Allegro, Onet oraz Wirtualna Polska.
Szczegóły na temat najnowszego badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC [link=images/stories/nettrack_09_2009.xls]dostępne są tutaj[/link] (plik .xls).