Reklama
Rozwiń

Cyfrowy Polsat chce porozumienia z Polkomtelem w sprawie mPunktu

Platforma satelitarna kupiła 45 proc. udziałów w największej sieci dilerskiej Polkomtela. Jak deklaruje nowy właściciel mPunkt nie zrywa współpracy z operatorem sieci Plus. O przyszłości sieci zadecydują rozmowy Cyfrowego Polsatu z Polkomtelem.

Publikacja: 10.11.2009 11:19

24,6 mln zł zapłaciła kontrolowana przez Zygmunta Solorza platforma telewizji cyfrowej za udziały w sieci 200 salonów mPunktu, które dzisiaj sprzedają usługi komórkowe sieci Plus. Do tej pory spółkę kontrolował fundusz inwestycyjny Royalton Partners. Niewielkie udziały posiada wciąż współzałożyciel i prezes firmy Dariusz Chlastawa. Docelowo Cyfrowy Polsat chce przejąć pełną kontrolę nad mPunktem, ale nie zamierza z miejsca zerwać współpracy z Polkomtelem.

– O tym, że udziały w mPunkcie są na sprzedaż było na rynku powszechnie wiadomo od wielu miesięcy. Ofertę mógł złożyć każdy podmiot, ale ostatecznie najpoważniejsza i – jak widać – zakończona sukcesem okazała się oferta Cyfrowego Polsatu. Nie należy się jednak spodziewać złamania zapisów umów, czy innych drastycznych ruchów, jakich świadkami byliśmy na dilerskim rynku w 2007 r., kiedy P4 kupowało Germanosa. Wolą stron jest osiągnięcie porozumienia z poszanowaniem interesów pozostałych partnerów – mówi Dariusz Chlastawa. Według niego do czasu zakończenia negocjacji, prawdopodobnie jeszcze kilka miesięcy, w sytuacji operacyjnej mPunktu nic się nie zmieni. Cyfrowy Polsat publicznie utrzymuje, że do sieci sprzedaży wprowadzi tylko pakiety swoich usług (Internet, telefon, telewizja), które nie będą konkurowały z usługami Polkomtela.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń