Motorola waha się czy sprzedać część firmy, bo popyt konsumencki rośnie

Publikacja: 15.01.2010 00:00

Motorola zdecydowała o wstrzymaniu sprzedaży swojego działu home and networks mobility unit, produkującego m.in. akcesoria komórkowe i przystawki STB dla odbioru telewizji kablowej – donosi The Wall Street Journal, cytując źródła zaznajomione z sytuacją. Powodem decyzji mają być niższe od oczekiwanych oferty cenowe za część koncernu.

Według źródeł WSJ Motorola liczyła na uzyskanie z transakcji ok. 4-5 mld dol. Tymczasem zaproponowane ceny oscylują wokół ok. 3 mld dol. Jedną z ofert złożył chiński Huawei. Innym oferente, według WSJ jest niewielka spółka telekomunikacyjna Arris Group, która do ewentualnego sfinalizowania transakcji potrzebowałaby jednak pomocy ze strony inwestorów private equity. Informatorzy WSJ stwierdzili, że jednym z powodów wstrzymania procesu sprzedaży przez Motorolę jest znów rosnący popyt konsumencki. Rada nazdorcza Motoroli nie zdecydowała jeszcze, jaki będzie los działu home and networks mobility unit.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?