Wyniki P4 w II kw. 2014 roku: przychody wzrosły o 14 proc.

Publikacja: 21.08.2014 10:00

11,275 mln kart SIM było aktywnych w końcu czerwca br. w sieci P4, operatora sieci Play. 45,6 proc.  – czyli 5,14 mln – to użytkownicy na umowie, zaliczani do segmentu post-paid.

To oznacza, że w porównaniu ze stanem na koniec marca, telekomowi przybyło 335 tys. kart SIM. Według zarządu firmy, 67 proc. z nich to użytkownicy post-paid, przynoszący operatorowi wyższe ARPU i obniżający poziom  wskaźnika odejść (churn).

Wysokości średniego ARPU, czy churnu nie podano.

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 mówił natomiast, że swój udział w rynku pod względem liczby kart SIM Play szacuje ostrożnie na około 19 proc..

Łączne przychody P4 w II kw. br. wyniosły nieco ponad 1 mld zł, rosnąc rok do roku o 14 proc. Największy wpływ na ich poziom miały opłaty za korzystanie z usług, które wyniosły w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 852 mln zł, powiększając się rok do roku o blisko 20 proc., czyli szybciej niż baza klientów.

Play zyskiwał bowiem dzięki poprawie struktury bazy klientów na rzecz klientów kontraktowych i rosnącemu nadal zużyciu transmisji danych w sieciach 3G i 4G.

Zasięg sieci własnej LTE telekomu na koniec lipca to 54 proc. – podano.

Joergen Bang-Jensen, prezes P4 podtrzymał prognozę na 2014 rok mówiącą, że przychody firmy urosną rok do roku o 8-10 proc., a EBITDA przekroczy 1 mld zł.

Według niego przychody sieci Play ze sprzedaży urządzeń końcowych (smartfonów, laptopów, tabletów), stanowią niewielkie kilka procent całości. – Nadal w ograniczonym stopniu korzystamy z formuły sprzedaży ratalnej. Księgujemy w ten sposób przychody z urządzeń Apple i laptopów. Nie śpieszymy się, ponieważ wiemy, że trwają prace nad zmianą standardów IFRS regulujących m.in. sposób, w jaki telekomy będą mogły księgować przychody z takiej sprzedaży w przyszłości. – mówił Bang-Jensen.

Nie potwierdził komentarzy agencji ratingowych, iż w związku ze znaczącym zadłużeniem telekomu będzie mu trudniej startować po częstotliwości z zakresu 800/2600 MHz. – Dzięki wyższym przychodom, nasze wolne przepływy gotówkowe są większe niż wtedy, gdy uczestniczyliśmy w przetargu 1800 MHz – mówił prezes P4.

Skorygowana EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) P4 wyniosła w II kw. br. 269 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 25,5 proc..Rok wcześniej skorygowana EBITDA telekomu wynosiła 193 mln zł. Wzrost rok do roku tak prezentowanego wyniku wyniósł więc 39,7 proc. Marża zaś skoczyła o około 4,5 pkt proc.

W porównaniu z I kw. br. wynik EBITDA jest wyższy o 13 proc. Wyższa nieco niż kwartał wcześniej jest także marża firmy.

Bang-Jensen pytany o ofertę nielimitowanego Internetu LTE także dla klientów korzystających z roamingu krajowego z T-Mobile Polska poinformował: – Gdy rozmawiamy, prace nad uruchomieniem tej oferty właśnie są na ukończeniu.

Wyniki rynku MNP w I półroczu br. można znaleźć tutaj.

Wyniki za I kw. br. P4 można znaleźć tutaj.

Informacja prasowa o wynikach P4.

11,275 mln kart SIM było aktywnych w końcu czerwca br. w sieci P4, operatora sieci Play. 45,6 proc.  – czyli 5,14 mln – to użytkownicy na umowie, zaliczani do segmentu post-paid.

To oznacza, że w porównaniu ze stanem na koniec marca, telekomowi przybyło 335 tys. kart SIM. Według zarządu firmy, 67 proc. z nich to użytkownicy post-paid, przynoszący operatorowi wyższe ARPU i obniżający poziom  wskaźnika odejść (churn).

Pozostało 86% artykułu
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni