Wyniki P4 w II kw. 2014 roku: przychody wzrosły o 14 proc.

Publikacja: 21.08.2014 10:00

11,275 mln kart SIM było aktywnych w końcu czerwca br. w sieci P4, operatora sieci Play. 45,6 proc.  – czyli 5,14 mln – to użytkownicy na umowie, zaliczani do segmentu post-paid.

To oznacza, że w porównaniu ze stanem na koniec marca, telekomowi przybyło 335 tys. kart SIM. Według zarządu firmy, 67 proc. z nich to użytkownicy post-paid, przynoszący operatorowi wyższe ARPU i obniżający poziom  wskaźnika odejść (churn).

Wysokości średniego ARPU, czy churnu nie podano.

Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 mówił natomiast, że swój udział w rynku pod względem liczby kart SIM Play szacuje ostrożnie na około 19 proc..

Łączne przychody P4 w II kw. br. wyniosły nieco ponad 1 mld zł, rosnąc rok do roku o 14 proc. Największy wpływ na ich poziom miały opłaty za korzystanie z usług, które wyniosły w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 852 mln zł, powiększając się rok do roku o blisko 20 proc., czyli szybciej niż baza klientów.

Play zyskiwał bowiem dzięki poprawie struktury bazy klientów na rzecz klientów kontraktowych i rosnącemu nadal zużyciu transmisji danych w sieciach 3G i 4G.

Zasięg sieci własnej LTE telekomu na koniec lipca to 54 proc. – podano.

Joergen Bang-Jensen, prezes P4 podtrzymał prognozę na 2014 rok mówiącą, że przychody firmy urosną rok do roku o 8-10 proc., a EBITDA przekroczy 1 mld zł.

Według niego przychody sieci Play ze sprzedaży urządzeń końcowych (smartfonów, laptopów, tabletów), stanowią niewielkie kilka procent całości. – Nadal w ograniczonym stopniu korzystamy z formuły sprzedaży ratalnej. Księgujemy w ten sposób przychody z urządzeń Apple i laptopów. Nie śpieszymy się, ponieważ wiemy, że trwają prace nad zmianą standardów IFRS regulujących m.in. sposób, w jaki telekomy będą mogły księgować przychody z takiej sprzedaży w przyszłości. – mówił Bang-Jensen.

Nie potwierdził komentarzy agencji ratingowych, iż w związku ze znaczącym zadłużeniem telekomu będzie mu trudniej startować po częstotliwości z zakresu 800/2600 MHz. – Dzięki wyższym przychodom, nasze wolne przepływy gotówkowe są większe niż wtedy, gdy uczestniczyliśmy w przetargu 1800 MHz – mówił prezes P4.

Skorygowana EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) P4 wyniosła w II kw. br. 269 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 25,5 proc..Rok wcześniej skorygowana EBITDA telekomu wynosiła 193 mln zł. Wzrost rok do roku tak prezentowanego wyniku wyniósł więc 39,7 proc. Marża zaś skoczyła o około 4,5 pkt proc.

W porównaniu z I kw. br. wynik EBITDA jest wyższy o 13 proc. Wyższa nieco niż kwartał wcześniej jest także marża firmy.

Bang-Jensen pytany o ofertę nielimitowanego Internetu LTE także dla klientów korzystających z roamingu krajowego z T-Mobile Polska poinformował: – Gdy rozmawiamy, prace nad uruchomieniem tej oferty właśnie są na ukończeniu.

Wyniki rynku MNP w I półroczu br. można znaleźć tutaj.

Wyniki za I kw. br. P4 można znaleźć tutaj.

Informacja prasowa o wynikach P4.

11,275 mln kart SIM było aktywnych w końcu czerwca br. w sieci P4, operatora sieci Play. 45,6 proc.  – czyli 5,14 mln – to użytkownicy na umowie, zaliczani do segmentu post-paid.

To oznacza, że w porównaniu ze stanem na koniec marca, telekomowi przybyło 335 tys. kart SIM. Według zarządu firmy, 67 proc. z nich to użytkownicy post-paid, przynoszący operatorowi wyższe ARPU i obniżający poziom  wskaźnika odejść (churn).

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek