Reklama

Wirtualna Polska Holding ogłosiła plan oferty akcji na GPW

Publikacja: 30.03.2015 08:36

Wirtualna Polska Holding, właściciel takich marek jak Wirtualna Polska, o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty oraz Domodi i Homebook, ogłosiła, że w II kw.  2015 r. zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji.

Oferta obejmie zarówno emisję nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać od 80 do 100 mln zł, jak i sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5 proc. kapitału zakładowego spółki, przez spółkę European Media Holding S.a r.l. z siedzibą w Luksemburgu, kontrolowaną przez fundusz Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem spółki – czytamy w komunikacie WPH.

Udziałowcem WPH jest także Grupa MCI Management.

Jak podano dziś w komunikacie, w 2014 roku przychody Grupy WPH ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł, z czego 201,8 mln zł, tj. 93,3 proc., pochodziło ze sprzedaży produktów reklamowych.

W 2014 roku skorygowana EBITDA Grupy pro forma wyniosła 84,1 mln zł, natomiast skorygowany zysk przed opodatkowaniem Grupy pro forma wyniósł 38,4 mln zł. Za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2014 r. skorygowana marża EBITDA pro forma Grupy (obliczona jako skorygowana EBITDA Grupy pro forma podzielona przez przychody Grupy ze sprzedaży pro forma z wyłączeniem przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosła 38,8 proc..

Reklama
Reklama

Wpływy z emisji nowych akcji spółka zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii Grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych.

Globalnymi Koordynatorami oraz Zarządzającymi Księgą Popytu są Pekao Investment Banking oraz UniCredit Bank AG, Oddział w Londynie. Rolę Oferującego pełni Pekao Investment Banking. Współprowadzącym Księgę Popytu jest Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama