Komisja Etyki Reklamy: kampania Play z hasłem „5G Ready” wprowadzała w błąd

Publikacja: 25.10.2019 11:20

Rada Reklamy opublikowała uchwałę Komisji Etyki Reklamy, która 2 października orzekła, że kampania sieci Play, w której pojawia się hasło „5G Ready” wprowadzała w błąd odbiorców.

„Rada Reklamy, w składzie: 1) Beata Ptaszyńska-Jedynak – przewodnicząca, 2) Marta Macke – członek, 3) Wojciech Piwocki – członek, na posiedzeniu w dniu 2 października 2019 roku, po rozpatrzeniu skarg (…)  złożonych, na podstawie pkt. 7 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumentów (…) przeciwko reklamie telewizyjnej i reklamie internetowej P4 (…) postanawia: – uznać, że oceniane reklamy naruszają normy art. 2 ust. 1, art. 8 i art. 10 ust. 1 a Kodeksu Etyki Reklamy” – czytamy w uchwale.

W czasie posiedzenia skargi przedstawiał i popierał arbiter-referent. Wniósł o uznanie reklam za niezgodne z Kodeksem Etyki Reklamy w takich punktach jak:  art. 2 ust. 1 przewidujący, że „działania objęte postanowieniami Kodeksu będą wykonywane z należytą starannością, zgodnie z dobrymi obyczajami, prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji”, art. 8 mówiący, że reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy oraz art. 10, zgodnie z którym reklamy nie mogą wprowadzać w błąd.

„Arbiter, poinformował również, o wydanej na temat przedmiotowych reklam opinii eksperta dr inż. Marka Średniawy, w której stwierdzono, m.in. iż oceniane reklamy zawierające oznaczenie 5G READY mogą wprowadzać w błąd osoby nie posiadające technicznej wiedzy” – czytamy w treści uchwały.

KER zaznaczyła, że przedstawiciele Play nie uczestniczyli w posiedzeniu. Telekom miał natomiast wyrazić zgodę na procedowanie skarg w trybie przewidzianym dla sygnatariuszy KER i złożyć pisemną odpowiedź na skargi, opatrując ją klauzulą o tajemnicy przedsiębiorstwa. Play chciał także, aby uchwała nie była publikowana, ale nie przychylono się do jego prośby.

Biuro prasowe Playa nie komentuje sprawy. Jak się dowiedzieliśmy, operator stoi na stanowisku, że nie brał udział w postępowaniu przed KER. Z tego też względu nie odwołał się od decyzji Komisji (miał na to 10 dni od doręczenia).

Kampania „5G Ready” wzbudziła kontrowersje wśród konkurentów Playa. T-Mobile Polska wniósł pozew sądowy, aby zakazano Playowi stosowania tego hasła.

Rada Reklamy opublikowała uchwałę Komisji Etyki Reklamy, która 2 października orzekła, że kampania sieci Play, w której pojawia się hasło „5G Ready” wprowadzała w błąd odbiorców.

„Rada Reklamy, w składzie: 1) Beata Ptaszyńska-Jedynak – przewodnicząca, 2) Marta Macke – członek, 3) Wojciech Piwocki – członek, na posiedzeniu w dniu 2 października 2019 roku, po rozpatrzeniu skarg (…)  złożonych, na podstawie pkt. 7 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumentów (…) przeciwko reklamie telewizyjnej i reklamie internetowej P4 (…) postanawia: – uznać, że oceniane reklamy naruszają normy art. 2 ust. 1, art. 8 i art. 10 ust. 1 a Kodeksu Etyki Reklamy” – czytamy w uchwale.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Nowe narzędzia to nowe możliwości