T-Mobile Polska zwalnia prawie 300 osób. Firma broni zyskowności

294 osoby stracą pracę w T-Mobile Polska w ramach zwolnień grupowych prowadzonych przez telekom – podał Andreas Maierhofer, prezes spółki. Redukcje etatów zakończyć mają się już w przyszłym roku.

Publikacja: 07.11.2019 18:11

T-Mobile Polska zwalnia prawie 300 osób. Firma broni zyskowności

Foto: cyfrowa.rp.pl

– Tak jak zapowiadałem, w 2019 roku koncentrujemy się na poprawie zyskowności i podniesieniu wyniku EBITDA – powiedział w czwartek dziennikarzom Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska. Między innymi w ten sposób komentował wyniki finansowe telekomu za III kwartał br.. Operator podaje je tradycyjnie równolegle, jako uzupełnienie do danych prezentowanych przez właściciela – grupę Deutsche Telekom.

Zatrzymać spadek zysków

Maierhofer, Austriak kierujący operatorem telekomunikacyjnym T-Mobile w Polsce od ponad 2 lat faktycznie mówił wcześniej, że celem na ten rok jest aby  EBITDA była wyższa niż w roku 2018. W ubiegłym roku wynik operatora pogorszył się. Wiadomo już, że aby odwrócić trend nie wystarczą nowe usługi wprowadzone w tym roku (z opóźnieniem). Pomóc muszą w tym oszczędności. Dotkną one ponownie pracowników firmy. Maierhofer uprzedził ich najpierw w liście. W czwartek podał dokładne informacje na ten temat. Według niego do końca I kwartału przyszłego roku operator zwolni 294 osoby (zatrudnia około 4,3 tys.). Redukcje dotknąć mają zaplecze (obszary wsparcia głównego biznesu) oraz mniej rentowne sklepy.

CZYTAJ TAKŻE: T-Mobile Polska planuje zwolnienia

T-Mobile to nie jedyny operator, który zwalnia pracowników. Od lat robi to systematycznie Orange Polska, a zatrudnia nadal najwięcej osób na rynku, bo około 12 tys.. W tym roku cięcia przeprowadził także zarząd Netii.

Po drugie, cyfryzacja

Drugi sposób każdego telekomu na oszczędności to cyfryzacja. – Mogę powiedzieć, że rozpoczynamy realizację 3-letniego planu, którego celem jest wzrost automatyzacji  procedur w firmie – powiedział Maierhofer.

W III kw. br. T-Mobile Polska zanotował 1,61 mld zł przychodu, o 4,5 proc. mniej niż przed rokiem, a jego wynik operacyjny powiększony o amortyzację i koszty leasingu (tzw. EBITDAal) urósł w tym samym czasie o 3,4 proc. do 423 mln zł. Według Maierhofera, spadek przychodów wynika z zaniechania obrotu hurtowego urządzeniami takimi jak smartfony. Według niego za sprawą wzrostu wpływów z usług, struktura sprzedaży poprawiła się.

Światłowody na razie kosztują

T-Mobile jest ważnym partnerem infrastrukturalnym Orange Polska. Telekomy uwspólniły maszty i mają joint venture Networks! zajmujące się ich optymalizacją, a ponadto kooperują również w sieci stacjonarnej. W III kw. br. T-Mobile zapłacił Orange około 140 mln zł za udostępnienie sieci światłowodowej, którą wykorzystuje by sprzedawać pakiet usług konwergentnych. Maierhofer nie zdradził, ilu abonentów światłowodu ma T-Mobile.

– Jestem zadowolony, ponieważ otworzyliśmy nowy dla nas rozdział, a większość  podłączonych abonentów wystawia nam pozytywną ocenę za sposób obsługi – mówił. Nieoficjalnie wiemy jednak, że jest ich kilka tysięcy. T-Mobile liczy, że rozszerzy zasięg oferty także na tereny gdzie powstają sieci dostępowe przy udziale funduszy unijnych.

CZYTAJ TAKŻE: T-Mobile Polska startuje ze światłowodem i Netflixem

Andreas Maierhofer powiedział też, że operator nie zamierza oferować usług telewizji linearnej oraz, że nie prowadzi rozmów nt. zakupu ATM, operatora centrów przetwarzania danych. Potwierdził, że T-Mobile podjął decyzję o budowie nowego własnego obiektu   o wielkości 3 tys. m kw..  w Warszawie.

T-Mobile Polska zakończył III kw. br. z 10,91 mln użytkowników (kart SIM), a czego 7,43 mln to karty abonamentowe. Oznacza to wzrost w ciągu trzech miesięcy o odpowiednio o około 38 tys. i 60 tys. SIMów. Operator utracił natomiast 21 tys. kart SIM w segmencie pre-paid.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10