Firma doradcza A.T. Kearney [link=http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=5339&layout=3&page=text]opublikowała kolejny raport[/link] z audytu realizacji porozumienia, jakie z Urzędem Komunikacji Elektronicznej zawarła Telekomunikację Polska. Według audytora operator jeszcze nie wystarczająco zadbał, aby operatorzy alternatywni byli obsługiwani przez TP zgodnie z zasadą niedyskryminacji.
Jednym z warunków zawartych w ubiegłorocznym porozumieniu pomiędzy urzędem a operatorem jest bowiem prawidłowe funkcjonowanie tzw. „chińskich murów”, czyli blokady przepływu informacji w systemach IT między różnymi pionami i spółkami grupy TP. M.in. pionami obsługi klientów hurtowych, a pracownikami odpowiedzialnymi za sprzedaż usług detalicznych TP, jak również między działem sprzedaży TP a PTK Centertel.