Reklama

Drugie porozumienie: 3 mln linii FTTH? a może 5 mln linii FTTH?

Dzisiaj publicznie UKE i TP przyznały, że negocjują drugie porozumienie, którego celem jest rozbudowa optycznej sieci dostępowej Telekomunikacji Polskiej. Co jednak dokładnie jest przedmiotem tego porozumienia, jaką miało by przybrać formę i na jakiej podstawie podjęte zostałyby zobowiązania strony bardzo się różnią w opiniach.

Publikacja: 20.04.2011 12:00

Drugie porozumienie: 3 mln linii FTTH? a może 5 mln linii FTTH?

Foto: ROL

– Negocjujemy z Telekomunikacją Polską nowe porozumienie rynkowe. Oczekujemy, że w ciągu 6 lat TP uaktywni co najmniej pięć milionów nowoczesnych, światłowodowych linii o prędkości od 100 Mb/s w górę – powiedziała podczas konferencji Forum Szerokopasmowego Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Obecny na tym samym forum Maciej Witucki, nie chciał jednak potwierdzić tych liczb. – Rozumiemy, że UKE chciałby jak najwyższych deklaracji, ale my musimy ocenić, ile z tych linii będziemy w stanie sprzedać. Nie ma dla nas sensu inwestować w linie, których potem nie będziemy mogli sprzedać – powiedział prezes TP.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama