Reklama
Rozwiń
Reklama

Kablówki mocne w sieci stacjonarnej, słabe w mobilnej

Jedna trzecia rynku dostępu do internetu i prawie połowa rynku płatnej telewizji, to – jak wynika z danych opublikowanych przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej – podstawy siły operatorów telewizji kablowej. Mają także zauważalny udział w rynku tradycyjnych usług telefonicznych, ale prawie nie widać ich w najdynamiczniejszym segmencie usług mobilnych.

Publikacja: 13.06.2011 07:29

Kablówki mocne w sieci stacjonarnej, słabe w mobilnej

Foto: ROL

Na 1,816 mln internetowych dostępów szacuje stan posiadania operatorów CATV na koniec 2010 r. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej.

Dla porównania ponad 2 mln klientów (w tym także hurtowych) obsługuje Telekomunikacja Polska, przeszło 700 tys. klientów ma Netia, a ponad 150 tys. klientów Telefonia Dialog. Największym ISP pośród kablówek jest UPC, które obsługuje prawie 540 tys. abonentów (licząc razem z Aster przeszło 700 tys.) Za nim plasują się Multimedia 360 tys. abonentów i Vectra z niespełna 300 tys. Pozostali abonencie (wyłączając Aster) nie dochodzą do bariery 100 tys. Największymi pośród tych „średniaków” jest łódzka Toya (82 tys.) i poznańska Inea (74 tys.) Wedle szacunków PIKE, opartych po części na danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, powyższe liczby dają branży operatorów kablowych solidny, 28-proc. udział w polskim rynku dostępu stacjonarnego.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama