Reklama
Rozwiń

Kablówki mocne w sieci stacjonarnej, słabe w mobilnej

Jedna trzecia rynku dostępu do internetu i prawie połowa rynku płatnej telewizji, to – jak wynika z danych opublikowanych przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej – podstawy siły operatorów telewizji kablowej. Mają także zauważalny udział w rynku tradycyjnych usług telefonicznych, ale prawie nie widać ich w najdynamiczniejszym segmencie usług mobilnych.

Publikacja: 13.06.2011 07:29

Kablówki mocne w sieci stacjonarnej, słabe w mobilnej

Foto: ROL

Na 1,816 mln internetowych dostępów szacuje stan posiadania operatorów CATV na koniec 2010 r. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej.

Dla porównania ponad 2 mln klientów (w tym także hurtowych) obsługuje Telekomunikacja Polska, przeszło 700 tys. klientów ma Netia, a ponad 150 tys. klientów Telefonia Dialog. Największym ISP pośród kablówek jest UPC, które obsługuje prawie 540 tys. abonentów (licząc razem z Aster przeszło 700 tys.) Za nim plasują się Multimedia 360 tys. abonentów i Vectra z niespełna 300 tys. Pozostali abonencie (wyłączając Aster) nie dochodzą do bariery 100 tys. Największymi pośród tych „średniaków” jest łódzka Toya (82 tys.) i poznańska Inea (74 tys.) Wedle szacunków PIKE, opartych po części na danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, powyższe liczby dają branży operatorów kablowych solidny, 28-proc. udział w polskim rynku dostępu stacjonarnego.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku