Reklama

Kablówki mocne w sieci stacjonarnej, słabe w mobilnej

Jedna trzecia rynku dostępu do internetu i prawie połowa rynku płatnej telewizji, to – jak wynika z danych opublikowanych przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej – podstawy siły operatorów telewizji kablowej. Mają także zauważalny udział w rynku tradycyjnych usług telefonicznych, ale prawie nie widać ich w najdynamiczniejszym segmencie usług mobilnych.

Publikacja: 13.06.2011 07:29

Kablówki mocne w sieci stacjonarnej, słabe w mobilnej

Foto: ROL

Na 1,816 mln internetowych dostępów szacuje stan posiadania operatorów CATV na koniec 2010 r. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej.

Dla porównania ponad 2 mln klientów (w tym także hurtowych) obsługuje Telekomunikacja Polska, przeszło 700 tys. klientów ma Netia, a ponad 150 tys. klientów Telefonia Dialog. Największym ISP pośród kablówek jest UPC, które obsługuje prawie 540 tys. abonentów (licząc razem z Aster przeszło 700 tys.) Za nim plasują się Multimedia 360 tys. abonentów i Vectra z niespełna 300 tys. Pozostali abonencie (wyłączając Aster) nie dochodzą do bariery 100 tys. Największymi pośród tych „średniaków” jest łódzka Toya (82 tys.) i poznańska Inea (74 tys.) Wedle szacunków PIKE, opartych po części na danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, powyższe liczby dają branży operatorów kablowych solidny, 28-proc. udział w polskim rynku dostępu stacjonarnego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama