Wzrost sprzedaży dzięki IPTV

Allied Telesis cieszy się ze wzrostu sprzedaży urządzeń pod swoją marką. W ciągu całego 2011 r. liczy na 30-procentowy skok. – Rynek napędzają inwestycje w modernizację sieci telekomunikacyjnych, także pod kątem wdrażania usług IPTV – mówi Maciej Stelmach, dyrektor oddziału japońskiego producenta w Polsce. Widzi on rosnące zainteresowanie technologią pasywnych sieci optycznych w Polsce i nie wyklucza wdrożeń swoich produktów z tego segmentu jeszcze w tym roku.

Publikacja: 08.08.2011 06:59

Wzrost sprzedaży dzięki IPTV

Foto: ROL

Druga połowa zawsze lepsza

– Naszą sprzedaż w tym okresie stymulowała zorganizowana razem z partnerami promocja, ale nie spodziewam się spadku w II półroczu – kończy uruchomiliśmy już nową ofertę. Druga połowa roku zawsze jest na tym rynku lepsza, więc spodziewamy się dalszego wzrostu obrotów w ujęciu rocznym; może nawet o jedną trzecią. Dynamika polskiego rynku jest dobra, ale to także efekt fali wzrostu po kryzysie 2009 r., który chyba dał się we znaki wszystkim graczom rynku.

Podstawą oferty producenta są przełączniki L2/L3. Polscy operatorzy modernizują swoje sieci pod kątem nowych usług i większych pojemności.  W tym roku  motorem popytu są urządzenia z obsługą multicastów w związku z masowym wprowadzaniem przez operatorów usług IPTV. Nie bez znaczenia jest trend wykorzystania istniejącej infrastruktury dla monitoringu.  – Rośnie waga redundacji i ciągłości działania sieci. Dlatego pośród technicznych ciekawostek można wskazać przełączniki z dwoma zasilaczami, czy dwoma systemami chłodzenia, które to oferujemy w coraz bardziej ekonomicznych klasach urządzeń – mówi Maciej Stelmach.

Liczy się bezpośredni kontakt

– Wiele zależy od poziomu świadomości potencjalnych nabywców. Chociaż w Polsce pozycjonujemy się jak konkurent wobec Cisco, HP, czy Huaweia, to jednak ich marki są lepiej wypromowane. Allied Telesis przeprowadził dużą akcję promocyjną ATL na początku dekady i od tego czasu stawia na bezpośrednie dotarcie do nabywców. Jesteśmy obecni na cyklicznych spotkaniach dostawców usług internetowych. Na terenie całego kraju organizujemy warsztaty. Bardzo wiele zależy od operatywności naszych partnerów. Z zasady nie realizujemy kontraktów, ani wdrożeń sami. Z tego też powodu nasze polskie biuro jest niewielkie – mówi Maciej Stelmach.

Allied Telesis współpracuje w Polsce m.in. z Action, poznańskim Konsorcjum FEN, białostockim Centrum Informatyki ZETO, RRC. Poród resellerów są m.in. Zakład Systemów Komputerowych, Tritech, czy Wachowiak&Syn. Dzięki swoim partnerom istnieje na polskim rynku również z urządzeniami xDSL, które są wdrażane przez jednego z dużych polskich operatorów. Dzięki temu Allied Telesis zrealizował jedno ze swoich największych wdrożeń w Polsce na 40 tys. portów xDSL. Którego? Maciej Stelmach nie chce zdradzić.

Dotacje i GPON

Jego firma widzi wpływ unijnych dotacji na popyt ze strony operatorów w latach 2008-2011. Dzisiaj Allied Telesis pracuje nad kilkoma dotowanymi projektami. – Liczymy bardzo na ten trend i staramy się zwracać na niego uwagę naszych partnerów. To, czy skorzystamy zależy głównie od nich– mówi Maciej Stelmach. Harmonijna współpraca oznacza dobrą marżę dla partnera. Z punktu widzenia Macieja Stelmacha rynek jest ustabilizowany i nie widać wyraźnego trendu na wzrost, czy spadek marż. Oczywiście, co jakiś czas niektóre firmy – stawiające na szybki wzrost udziału w rynku – zmieniają zasady gry na rynku. Zdaniem Macieja Stelmacha są to jednak incydenty potwierdzające regułę.

Allied Telesis widzi rosnące zainteresowanie w Polsce technologią pasywnych sieci światłowodowych. Z tym, że jako producent o japońskich korzeniach oferuje technologię GEPON, a więc musi zetrzeć się z dominującym w Europie standardem GPON. – Kilku operatorów już testuje nasze urządzenia. Nie wykluczamy komercyjnych wdrożeń jeszcze w tym roku. Mali ISP chętnie inwestują w modernizację swoich sieci. Według mnie relatywnie wydają więcej w stosunku do przychodów w porównaniu z dużymi operatorami – mówi Maciej Stelmach.

Poza rynkiem operatorskim Allied Telesis oferuje również urządzenia klasy enterprises. Udział w tym segmencie nie odpowiada ambicjom firmy. – W szczególności wśród mikro i małych przedsiębiorstw zauważalna  jest duża wrażliwość cenowa, a my nie zamierzamy  na rynku konkurować wyłącznie ceną. Jakość musi kosztować.– mówi Maciej Stelmach. Kiedyś Allied Telesis oferował produkty dla rynku SOHO pod tańszą marką Corega, ale zrezygnował z niej kilka lat temu i nie zamierza wprowadzać ich ponownie

Druga połowa zawsze lepsza

– Naszą sprzedaż w tym okresie stymulowała zorganizowana razem z partnerami promocja, ale nie spodziewam się spadku w II półroczu – kończy uruchomiliśmy już nową ofertę. Druga połowa roku zawsze jest na tym rynku lepsza, więc spodziewamy się dalszego wzrostu obrotów w ujęciu rocznym; może nawet o jedną trzecią. Dynamika polskiego rynku jest dobra, ale to także efekt fali wzrostu po kryzysie 2009 r., który chyba dał się we znaki wszystkim graczom rynku.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu