KOMENTARZ: Bez sieci nie ma telekomunikacyjnego biznesu

Publikacja: 23.09.2011 11:08

Komunikator Gadu-Gadu zakończy świadczenie usług telefonii komórkowej pod własną marką Powodem ekonomiczna nieopłacalność przedsięwzięcia, chociaż zdaniem niektórych był to jeden z lepiej przemyślanych projektów MVNO. Kto miał dostatecznie dużo rozum, aby opracować dobry projekt, wiedział także, kiedy powiedzieć „pas”.

W pierwszej połowie minionej dekady komórkowym operatorem chciał być niemal każdy. Urząd regulacyjny przyjął ponad setkę zgłoszeń, wystartowało kilkadzieścia podmiotów, ale udało się mało komu. W zasadzie w Polsce broni się jedynie – i to też niektórzy kwestionują – model MVNO głosowego, który świadczy usługę telefonii komórkowej w pakiecie z innymi usługami telekomunikacyjnymi. Model się broni – bo Dialog, Cyfrowy Polsat, Aster i Inea wciąż to robią, jest kwestionowany – bo nie robi tego nikt inny. Netia twierdzi, że komórki na rynku detalicznym jej nie interesują, bo na tym się nie da zarobić. Na rynku B2B nie lepiej powiodło się Crowleyowi.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń