Reklama
Rozwiń

KOMENTARZ: Bez sieci nie ma telekomunikacyjnego biznesu

Publikacja: 23.09.2011 11:08

Komunikator Gadu-Gadu zakończy świadczenie usług telefonii komórkowej pod własną marką Powodem ekonomiczna nieopłacalność przedsięwzięcia, chociaż zdaniem niektórych był to jeden z lepiej przemyślanych projektów MVNO. Kto miał dostatecznie dużo rozum, aby opracować dobry projekt, wiedział także, kiedy powiedzieć „pas”.

W pierwszej połowie minionej dekady komórkowym operatorem chciał być niemal każdy. Urząd regulacyjny przyjął ponad setkę zgłoszeń, wystartowało kilkadzieścia podmiotów, ale udało się mało komu. W zasadzie w Polsce broni się jedynie – i to też niektórzy kwestionują – model MVNO głosowego, który świadczy usługę telefonii komórkowej w pakiecie z innymi usługami telekomunikacyjnymi. Model się broni – bo Dialog, Cyfrowy Polsat, Aster i Inea wciąż to robią, jest kwestionowany – bo nie robi tego nikt inny. Netia twierdzi, że komórki na rynku detalicznym jej nie interesują, bo na tym się nie da zarobić. Na rynku B2B nie lepiej powiodło się Crowleyowi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank