Aktualizacja: 09.05.2025 09:57 Publikacja: 11.05.2012 16:15
Dzisiaj do oferty hurtowej usług szerokopasmowego dostępu Telekomunikacji Polskiej powinna wejść pierwsza od wielu miesięcy oparta na modelu retail minus. TP wprowadza do oferty nową usługę ADSL dla biznesu Turbo DSL o prędkości „do 10 Mb/s” w cenie 89-99 zł netto miesięcznie (w klasie ruchu VBR, ang. variable bit rate).
Usługę tę kwestionują zrzeszeni w Krajowej Izbie Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji operatorzy alternatywni. Nowa usługa TP nie przeszła tzw. testu marży, skutkiem czego, jeżeli TP chce ją wprowadzić do oferty, to musi udzielić konkurentom 51-proc. opust na jej hurtowy odpowiednik. TP zdecydowała się na ten krok, chociaż do 2010 r. walczyła z tym modelem wyznaczania cen hurtowych. KIGEiT uważa, że TP harmonogramem nowej oferty nie dała im szansy na wykreowanie konkurencyjnej usługi detalicznej, na co TP odpowiada, że operatorzy alternatywni zlekceważyli proces konsultacji (ang.time-to-market).
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas