Znowu BSA z retail minus

Publikacja: 11.05.2012 16:15

Dzisiaj do oferty hurtowej usług szerokopasmowego dostępu Telekomunikacji Polskiej powinna wejść pierwsza od wielu miesięcy oparta na modelu retail minus. TP wprowadza do oferty nową usługę ADSL dla biznesu Turbo DSL o prędkości „do 10 Mb/s” w cenie 89-99 zł netto miesięcznie (w klasie ruchu VBR, ang. variable bit rate).

Usługę tę kwestionują zrzeszeni w Krajowej Izbie Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji operatorzy alternatywni. Nowa usługa TP nie przeszła tzw. testu marży, skutkiem czego, jeżeli TP chce ją wprowadzić do oferty, to musi udzielić konkurentom 51-proc. opust na jej hurtowy odpowiednik. TP zdecydowała się na ten krok, chociaż do 2010 r. walczyła z tym modelem wyznaczania cen hurtowych. KIGEiT uważa, że TP harmonogramem nowej oferty nie dała im szansy na wykreowanie konkurencyjnej usługi detalicznej, na co TP odpowiada, że operatorzy alternatywni zlekceważyli proces konsultacji (ang.time-to-market).

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość