Zarówno klientów, jak i wpływów płatnym telewizjom będzie już jednak na nasycającym się rynku przybywało bardzo powoli. Na koniec ubiegłego roku płatną telewizję miało na naszym rynku według PwC prawie 80 proc. gospodarstw domowych (z ok. 14 mln wszystkich), w tym ten odsetek wzrośnie do 82,5 proc., a za cztery lata dobije do 92,4 proc.
Klientami telewizji satelitarnych w tym roku na polskim rynku będzie według PwC niecałe 48 proc. gospodarstw domowych, a w 2016 roku ten odsetek wzrośnie do 51,5 proc. Z kolei kablówki i ewentualna płatną naziemną telewizję (jeśli taka oferta ruszy w Polsce) będzie odbierało w Polsce wtedy 34,6 proc. W Europie płatna telewizja naziemna działa z powodzeniem np. we Francji (4 mln klientów) we Włoszech (ma tam 3 mln klientów, z czego ( 2 mln oferty pre-paid) czy w Hiszpanii (400 tys. klientów).
Internet goni płatne telewizje
Największe zmiany na rynku będą jednak zachodziły w jego innych obszarach. – Główni operatorzy zaczęli oferować usługi wizyjne z wykorzystaniem komputerów PC lub dekoderów telewizyjnych, czyli usługi over-the-top, które bezpośrednio konkurują z platformami kablowymi i satelitarnymi. Wydaje się, że tak silna konkurencja może ograniczać tempo wzrostu opłat za usługi płatnej telewizji przez najbliższe pięć lat- komentuje w raporcie Ewa Urban, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.