Reklama
Rozwiń

Płatna telewizja jeszcze rośnie

W Polsce nasycenie płatną telewizją będzie w ciągu najbliższych czterech lat powoli rosło – oceniają eksperci z PricewaterhouseCoopers w najnowszym raporcie z prognozami dla rynku mediów i rozrywki. Według tej firmy wartość polskiego rynku płatnej telewizji – obecnie siódmego w regionie pod względem wartości – wzrośnie z 1,8 mld dol. do 2,4 mld dol. w 2016 roku. Najbliższe cztery lata przyniosą przede wszystkim szybki wzrost telewizji mobilnej i internetowej – prognozuje PwC

Publikacja: 14.06.2012 07:00

Płatna telewizja jeszcze rośnie

Foto: ROL

Zarówno klientów, jak i wpływów płatnym telewizjom będzie już jednak na nasycającym się rynku przybywało bardzo powoli. Na koniec ubiegłego roku płatną telewizję miało na naszym rynku według PwC prawie 80 proc. gospodarstw domowych (z ok. 14 mln wszystkich), w tym ten odsetek wzrośnie do 82,5 proc., a za cztery lata dobije do 92,4 proc.

Klientami telewizji satelitarnych w tym roku na polskim rynku będzie według PwC niecałe 48 proc. gospodarstw domowych, a w 2016 roku ten odsetek wzrośnie do 51,5 proc. Z kolei kablówki i ewentualna płatną naziemną telewizję (jeśli taka oferta ruszy w Polsce) będzie odbierało w Polsce wtedy 34,6 proc. W Europie płatna telewizja naziemna działa z powodzeniem np. we Francji (4 mln klientów) we Włoszech (ma tam 3 mln klientów, z czego ( 2 mln oferty pre-paid) czy w Hiszpanii (400 tys. klientów).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości