Netia: sponsoring zastępujemy edukacją

Operator alternatywny po raz czwarty zorganizuje jesienią kongres Biznes to Rozmowy. Promocyjna impreza, kosztem kilkuset tysięcy złotych, ma budować świadomość marki Netia w segmencie dużych korporacji. To obecnie największa technologiczna impreza organizowana przez operatora telekomunikacyjnego (kiedyś podobny w założeniach kongres organizował Polkomtel).

Publikacja: 13.07.2012 14:55

Rozmowa z Beatą Gałęzą, starszym kierownikiem marketingu dla rynku biznesowego Netii

– Budżet tegorocznego Kongresu jest porównywalny z kosztem miesięcznej kampanii mediowej o zasięgu ogólnopolskim, uwzględniającej miks mediów, zarówno off-line, jak i on-line. Nasi partnerzy przedstawiają własną tematykę, rozszerzają listę potencjalnych uczestników o swoją bazę firm, klientów. Tym samym budżet dzielony jest pomiędzy organizatorów – Netię i partnerów.

– Jak Netia szacuje korzyści z poprzednich edycji? Czy można je wymierzyć? Oszacować wartość?

– Korzyść Netii, to głównie realizacja celu wizerunkowego. Przyjęliśmy w naszej strategii działań marketingowych, że typowy sponsoring zastępujemy wspieraniem edukacji. W biznesie jest to dzielenie się wiedzą.

– W jaki alternatywny sposób można by osiągnąć zbliżone efekty?

– Sposobów jest wiele: kampanie marketingowe, spotkania warsztatowe z klientami, partnerami, regularne wypowiedzi ekspertów w mediach, wystąpienia na konferencjach tematycznych, czy branżowych. To tylko niektóre ze sposobów.

Nasze doświadczenie pokazuje, że integracja różnych działań może przynieść zauważalny efekt. Jak duży, to zależy zarówno od nakładów finansowych, jak i jakości działań. Kongres wpisał się w kalendarz ważnych wydarzeń biznesowych. Udało się nam stworzyć jedno z najbardziej opiniotwórczych spotkań dla ponad 1000 przedstawicieli polskiego biznesu.

– Gdzie i w jaki sposób szukacie partnerów?

– Partnerzy Kongresu Netii, to firmy i media, które są innowacyjne zarówno w podejściu do swojej oferty produktowej, jak i do rozwiązań biznesowych, czy technologicznych, z których korzystają w swoim biznesie. Doceniamy, że nasi partnerzy wywodzą się z różnych branż, które decydują o rozwoju rynku: z technologicznej/IT, finansowej bankowej, handlowej. Kolejny rok naszym partnerem  jest Microsoft, w tym roku – strategicznym. Mamy także mniejsze pakiety dla partnerów-sponsorów, którzy przy mniejszym zaangażowaniu finansowym mają możliwość pokazać swoje rozwiązania.

– Czy kongres realizowany jest w ramach wieloletniego planu, czy na zasadzie corocznych decyzji?

– Jest to zdecydowanie długofalowe myślenie co nie oznacza, że nie analizujemy efektów każdego z Kongresów. Pierwszy Kongres udowodnił, że nieznane nikomu wydarzenie przyciągnęło ponad 1000 uczestników, a goście w ankiecie wypowiedzieli się, że potrzebują takiego miejsca wymiany doświadczeń i są gotowi polecać go innym.

not. ł.d.

Rozmowa z Beatą Gałęzą, starszym kierownikiem marketingu dla rynku biznesowego Netii

– Budżet tegorocznego Kongresu jest porównywalny z kosztem miesięcznej kampanii mediowej o zasięgu ogólnopolskim, uwzględniającej miks mediów, zarówno off-line, jak i on-line. Nasi partnerzy przedstawiają własną tematykę, rozszerzają listę potencjalnych uczestników o swoją bazę firm, klientów. Tym samym budżet dzielony jest pomiędzy organizatorów – Netię i partnerów.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu