Kablówki: kampania cyfryzacyjna niezgodna z zasadami UE

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE) oprotestowała obecny kształt kampanii informacyjnej na temat naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Jej zdaniem jest ona niezgodna z unijnymi wytycznymi

Publikacja: 15.07.2012 14:07

Kablówki: kampania cyfryzacyjna niezgodna z zasadami UE

Foto: ROL

PIKE wysłało w tej sprawie pisma do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, premiera oraz resortu administracji i cyfryzacji.

Zdaniem właścicieli kablówek, nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informacyjną (TVP, TVN, Polsat, TV4 i TV Puls), fikcyjnie przerywając trwający program i informując, że niebawem bez odpowiedniego sprzętu do odbioru NTC nie da się oglądać telewizji, sugerują widzom, że przejście na tę technologię jest konieczne do oglądania jakiejkolwiek telewizji, a to niezgodne z prawdą, bo są przecież jeszcze operatorzy płatnej telewizji (w tym kablówki). – Nadawcy realizują powyższy obowiązek w sposób nieprawidłowy, a ponadto godzący w wolną konkurencję oraz słuszne interesy operatorów sieci kablowych, jak również innych podmiotów rozprowadzających programy telewizyjne – pisze Jerzy Straszewski, prezes PIKE, w piśmie do przewodniczącego KRRiT.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX