Reklama
Rozwiń

Kablówki: kampania cyfryzacyjna niezgodna z zasadami UE

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE) oprotestowała obecny kształt kampanii informacyjnej na temat naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Jej zdaniem jest ona niezgodna z unijnymi wytycznymi

Publikacja: 15.07.2012 14:07

Kablówki: kampania cyfryzacyjna niezgodna z zasadami UE

Foto: ROL

PIKE wysłało w tej sprawie pisma do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, premiera oraz resortu administracji i cyfryzacji.

Zdaniem właścicieli kablówek, nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informacyjną (TVP, TVN, Polsat, TV4 i TV Puls), fikcyjnie przerywając trwający program i informując, że niebawem bez odpowiedniego sprzętu do odbioru NTC nie da się oglądać telewizji, sugerują widzom, że przejście na tę technologię jest konieczne do oglądania jakiejkolwiek telewizji, a to niezgodne z prawdą, bo są przecież jeszcze operatorzy płatnej telewizji (w tym kablówki). – Nadawcy realizują powyższy obowiązek w sposób nieprawidłowy, a ponadto godzący w wolną konkurencję oraz słuszne interesy operatorów sieci kablowych, jak również innych podmiotów rozprowadzających programy telewizyjne – pisze Jerzy Straszewski, prezes PIKE, w piśmie do przewodniczącego KRRiT.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości