Firma badawcza VDC Research zaprezentowała raport dotyczący tzw. urządzeń wytrzymałych. Zdaniem badaczy rok 2012 przyniósł 40 proc. wzrost rynku w segmencie odpornych tabletów, a liderem branży jest Panasonic. Z danych wynika, że na europejskim rynku w ubiegłym roku pojawiło się 70.405 wytrzymałych tabletów. To o 42 proc. więcej niż w 2011 roku.

Japoński producent elektroniki konsumenckiej i przemysłowej swoją ekspansję tej gałęzi rynku zakończył z 29,2 proc. udziałem w sprzedaży całego segmentu. Jest to wynik czterokrotnie większy niż w roku poprzednim. Seria ToughPad znalazła ponad 20,5 tys. nabywców.

Dotychczasowy lider, Motion Computing, sprzedał w zeszłym roku 14,6 tys. urządzeń co oznacza, że co piąty kupujący zdecydował się na tablet tej właśnie firmy. Pozostali producenci nie osiągnęli nawet 10 proc. pułapu sprzedaży. Niewielki, bo jedynie 5,4 proc. udział w rynku ma Getac i kształtuje się on na podobnym poziomie co udział produktów Xplore Technologies Corp. (5,6 proc.) i DRS Tactical Systems (5,1 proc.).

W segmencie wytrzymałych notebooków najpopularniejszym producentem pozostaje Panasonic. Spośród sprzedanych w Europie 122.145 wytrzymałych komputerów przenośnych, aż 77,7 tys. pochodziło z japońskiego koncernu. Wynik ten zapewnił firmie 63 proc. udział w rynku. Drugi na liście najlepiej sprzedających się produktów producent, Dell posiada jedynie 12,4 proc. całego rynku. Trzeci Getac musi zadowolić się ośmioma proc. rynku i sprzedażą na poziomie nieco ponad 10 tys. egzemplarzy. Mniejsi producenci zdobyli odpowiednio: GD-Intronix-4,7 proc. rynku, Amrel 0,5, a Miltope Group 0,3 proc. rynku.

Cały segment, zdaniem VDC Research, stracił w porównaniu w 2012 roku 10 proc. w stosunku do wyników sprzedaży za rok 2011.