Audytel: przyszłość w transmisji danych i wideo

Na 53 mld zł szacują wartość polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2015 r. analitycy firmy badawczej Audytel. Mobilna transmisja danych będzie rosła dzięki coraz większej liczbie urządzeń z wbudowaną kartą SIM, rynek stacjonarny dzięki wzrostowi penetracji usług dostępowych. Audytel przewiduje kontynuację dobrej koniunktury na rynku płatnej telewizji.

Publikacja: 15.12.2010 15:56

Audytel: przyszłość w transmisji danych i wideo

Foto: ROL

O przeszło 14 proc. ma urosnąć polski rynek telekomunikacyjny w ciągu najbliższych pięciu lat wedle analiz firmy doradczej [b]Audytel[/b]. Jego wartość w bieżącym roku szacowana jest na 46 mld zł, a w 2015 r. ma wynieść ponad 53 mld zł. – Choć widzimy różne hamulce, to jednak jesteśmy optymistami, jeżeli chodzi o rozwój rynku telekomunikacyjnego – powiedział podczas prezentacji raportu [b]Tomasz Kulisiewicz[/b], główny analityk Audytela.

Wedle przewidywań firmy nic nie zmieni trendów spadkowych na rynku stacjonarnych usług głosowych. Jego wartość spadnie z poziomu 8,3 mld zł w bieżącym roku do 6,8 mld zł. – Chciałbym tylko zwrócić uwagę na postępy sieci telewizji kablowych, w których dzwoni już 600 tys. linii głosowych – powiedział Tomasz Kulisiewicz. Nie odwróci to jednak przewidywanego spadku wartości rynku telefonii stacjonarnej o kolejne 20-30 proc. Powodem jest wciąż i bezustannie będzie substytucja mobilna usług głosowych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku