Reklama
Rozwiń

Polacy wolą komórki, nawet jeżeli są droższe

Tylko 15 proc. z nas woli dzwonić z telefonów stacjonarnych, gdy są tańsze od komórek. Dla porównania taką gospodarność przejawia 63 proc. Niemców i 47 proc. Brytyjczyków. Ostatni raport Ofcomu uwidacznia wyjątkowo silną pozycję polskiego rynku mobilnego, który zyskuje kosztem sieci stacjonarnych. Koniunkturę na nich poprawiają tylko usługi szerokopasmowego dostępu do internetu. W Polsce szczególnie silna jest na nim pozycja średnich i małych operatorów.

Publikacja: 09.12.2010 18:08

Polacy wolą komórki, nawet jeżeli są droższe

Foto: ROL

Aż 32 proc. Polaków dzwoni tylko z telefonów komórkowych. 85 proc. korzysta z obu typów łączności – stacjonarnej i komórkowej – ale preferuje komórki. Dla Niemiec oba te wskaźniki wynoszą odpowiednio 5 proc. i 27 proc., dla Francji 6 proc. i 57 proc., a dla Wielkiej Brytanii 12 proc. i 47 proc. Na tle innych krajów polski rynek komórkowy jest wyjątkowo silny względem segmentu stacjonarnego.

W 2009 r. przypadło nań 68 proc. wartości całego rynku telekomunikacyjnego. W tym samym okresie, w Japonii, na rynek mobilny przypadło 62 proc. całej wartości, a w Szwecji tylko 48 proc. Od 2004 r. udział wartości polskiego rynku mobilnego w wartości całego rynku telekomunikacyjnego wzrósł o 11 punktów procentowych. To jeden z największych skoków w raporcie Ofcomu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku