Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy wolą komórki, nawet jeżeli są droższe

Tylko 15 proc. z nas woli dzwonić z telefonów stacjonarnych, gdy są tańsze od komórek. Dla porównania taką gospodarność przejawia 63 proc. Niemców i 47 proc. Brytyjczyków. Ostatni raport Ofcomu uwidacznia wyjątkowo silną pozycję polskiego rynku mobilnego, który zyskuje kosztem sieci stacjonarnych. Koniunkturę na nich poprawiają tylko usługi szerokopasmowego dostępu do internetu. W Polsce szczególnie silna jest na nim pozycja średnich i małych operatorów.

Publikacja: 09.12.2010 18:08

Polacy wolą komórki, nawet jeżeli są droższe

Foto: ROL

Aż 32 proc. Polaków dzwoni tylko z telefonów komórkowych. 85 proc. korzysta z obu typów łączności – stacjonarnej i komórkowej – ale preferuje komórki. Dla Niemiec oba te wskaźniki wynoszą odpowiednio 5 proc. i 27 proc., dla Francji 6 proc. i 57 proc., a dla Wielkiej Brytanii 12 proc. i 47 proc. Na tle innych krajów polski rynek komórkowy jest wyjątkowo silny względem segmentu stacjonarnego.

W 2009 r. przypadło nań 68 proc. wartości całego rynku telekomunikacyjnego. W tym samym okresie, w Japonii, na rynek mobilny przypadło 62 proc. całej wartości, a w Szwecji tylko 48 proc. Od 2004 r. udział wartości polskiego rynku mobilnego w wartości całego rynku telekomunikacyjnego wzrósł o 11 punktów procentowych. To jeden z największych skoków w raporcie Ofcomu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama