Reklama

Netia przymierza się do nowej strategii

Pod koniec roku realizowany przez Netię program inwestycji w uwolnienie węzłów lokalnych w sieci Telekomunikacji Polskiej zbliży się do końca. Zarząd spółki ma jeszcze wiele do zrobienie, jeżeli chodzi o bazę klientów usług szerokopasmowych, która osiągnęła dopiero połowę strategicznego celu, ale już myśli w co inwestować po roku 2012. O planach rozwoju Netii na najbliższy rok i kolejne lata rozmawiamy z Mirosławem Godlewskim, prezesem zarządu operatora.

Publikacja: 21.01.2010 19:15

Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii

Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii

Foto: Fotorzepa

[b]Rpkom.pl: – Mieliście na przełomie tego i zeszłego roku kłopoty z obsługą nowych klientów. Czy i w jaki sposób to się przełoży na wyniki Netii?[/b]

[i]Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii[/i]: – Największe spiętrzenie połączeń na infolinię Netii – bo o tego rodzaju problemy przede wszystkim chodzi – wywołane kampanią „Hipnotyzująca promocja” miało miejsce w listopadzie i grudniu. W połowie grudnia udało się nam wygasić kampanię ATL [telewizja, radio, prasa – przyp. rpkom.pl] z wyjątkiem kampanii internetowych. Za zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zatrudniliśmy liczniejsze siły obsługi klienta (korzystamy głównie z firm zewnętrznych) i obecnie rozładowujemy kolejki. Wprowadziliśmy też system rekompensat dla klientów, których spotkały niedogodności. Ponieważ producenci modemów nie nadążali z dostawami, które zwykle realizowane są drogą morską – zamówiliśmy modemy pocztą lotniczą, która jest droższa. Mimo zawirowań na koniec grudnia 2009 r. obsługiwaliśmy 543 tys. użytkowników dostępu do Internetu, a licząc razem z przejętymi sieciami ethernetowymi – prawie 560 tys. Mogę podtrzymać to, co mówiłem przy okazji publikacji wyników za trzeci kwartał: w każdym kolejnym kwartale spółka będzie notować zysk netto. IV kwartał ubiegłego roku był ogólnie zadowalający pod względem wyników, dzięki bardzo dobrej sprzedaży usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. W III kw. zdobyliśmy 40-proc. udział w rynku aktywacji netto. Nie podawaliśmy prognozy na 2010 rok, ale podtrzymuję założenia średnioterminowej prognozy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama