Netia gotowa podzielić się zyskami z internetu

Alternatywny operator telekomunikacyjny rozważa wypłatę dywidendy w przyszłym roku. Poprawę wyników zawdzięcza przede wszystkim ekspansji na rynku usług szerokopasmowych. Netia podała, że ma ich już 630 tys. a do końca roku zamierza przyłączyć kolejnych 70 tys. Wciąż nic nie słychać o usługach telewizyjnych.

Publikacja: 05.08.2010 09:36

781 mln zł przychodów i 30 mln zł zysku wykazał w I półroczu największych polski operator alternatywny – wynika z opublikowanego dzisiaj sprawozdania. [b]Netia[/b] pokazuje poprawę wyników we wszystkich podstawowych parametrach, przyczyny tego sa dwie: zwiększenie liczby klientów i obniżka kosztów działania.

Od 3 lat Netia realizuje program ekspansji na rynku usług szerokopasmowego dostępu do internetu. Plan 1 mln abonentów w 2010 r. okazał się nazbyt optyczmistyczny, bo realnie tych abonentów może być w tym roku 700 tys. To i tak da Netii bezapelacyjną drugą pozycję na polskim rynku dostępu stacjonarnego. Przychody z usług transmisji danych, w tym dostępu do internetu, wyniosły w I półroczu 283 mln zł, rosnąc z kwartału na kwartał. Ten segmnt przynosi już operatorowi 37 proc. przychodów, podczas gdy usługi głosowe 50 proc. I spadają. Nie wiadomo jeszcze, jakich zysków netto za cały rok można się spodziewać po operatorze, ale spółka sugeruje, że mogłaby po raz pierwszy wypłacić z tego zysku dywidendę.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama