Reklama
Rozwiń

Smart TV przegrają z innymi gadżetami?

Tak straszy w swoich najnowszych prognozach Informa Telecoms&Media. Według firmy, choć sprzedaż smart TV w tym roku sięgnie 54 mln sztuk, a za cztery lata będzie ok. cztery razy wyższa, urządzenia przegrają konkurencję z Apple TV czy Roku

Publikacja: 29.11.2012 08:45

Smart TV przegrają z innymi gadżetami?

Foto: ROL

Według najnowszych prognoz Informy, w 2017 na rynek trafi już 220 mln smart TV. Wtedy globalnie będzie ich w użyciu ok. 800 mln. – Przynajmniej jeden smart TV będzie wtedy miało 31 proc. gospodarstw domowych na świecie – podaje firma. Najwyższe nasycenie tym urządzeniem będzie w Ameryce Północnej (63 proc.) i Europie (64 proc.)

Wbrew pozorom nie są to jednak wyłącznie optymistyczne dane. Z tych amych prognoz wynika bowiem, że smart tv przegra z Apple TV czy Roku z bardzo prostego powodu: jest urządzeniem drogim i długotrwałym. – To te urządzenia, które są regularnie zastępowane nowszymi edycjami: smartfony, tablety, dekodery, urządzenia umożliwiające odbiór streamingowanej telewizji czy konsole do gier – będą kluczowe w zcyfryzowanych domach. Zwłaszcza smartfony, których cykl życia jest szczególnie krótki, a procesory w każdej kolejnym modelu mają coraz większą moc, będą punktem odniesienia dla wszystkich inteligentnych gadżetów – uważają analitycy Informy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama