Reklama
Rozwiń
Reklama

Smart TV przegrają z innymi gadżetami?

Tak straszy w swoich najnowszych prognozach Informa Telecoms&Media. Według firmy, choć sprzedaż smart TV w tym roku sięgnie 54 mln sztuk, a za cztery lata będzie ok. cztery razy wyższa, urządzenia przegrają konkurencję z Apple TV czy Roku

Publikacja: 29.11.2012 08:45

Smart TV przegrają z innymi gadżetami?

Foto: ROL

Według najnowszych prognoz Informy, w 2017 na rynek trafi już 220 mln smart TV. Wtedy globalnie będzie ich w użyciu ok. 800 mln. – Przynajmniej jeden smart TV będzie wtedy miało 31 proc. gospodarstw domowych na świecie – podaje firma. Najwyższe nasycenie tym urządzeniem będzie w Ameryce Północnej (63 proc.) i Europie (64 proc.)

Wbrew pozorom nie są to jednak wyłącznie optymistyczne dane. Z tych amych prognoz wynika bowiem, że smart tv przegra z Apple TV czy Roku z bardzo prostego powodu: jest urządzeniem drogim i długotrwałym. – To te urządzenia, które są regularnie zastępowane nowszymi edycjami: smartfony, tablety, dekodery, urządzenia umożliwiające odbiór streamingowanej telewizji czy konsole do gier – będą kluczowe w zcyfryzowanych domach. Zwłaszcza smartfony, których cykl życia jest szczególnie krótki, a procesory w każdej kolejnym modelu mają coraz większą moc, będą punktem odniesienia dla wszystkich inteligentnych gadżetów – uważają analitycy Informy.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama